• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kanske ett fynd...

Kettil

Guld
2-Faktor
..i a f vad gäller skicket: En Helvetia 28800 i stål från 1970.

Det är smått fantastiskt att man fortfarande för en mindre penning kan komma över ett 70:s "Swiss made" ..

..med box och tags..
288001.jpg

...som fungerar..

288002.jpg

.. å mint me plasten på baksidan är kvar.
288004.jpg

Hittar inte mycket info om denna på nätet. Endast att 28 800 inte står för b/h. Är det någon som vet mer?

mvh

Snyggt set, kul att hitta något så gammalt men ändå oanvänt. Den integrerade länken ser fin ut, hur känns den på armen?

Ariste. -den känns ok, men samma lite plåtiga känsla som en del andra tunnare länkar.

Denke. Den är 36 mm

Singular. Ja det trodde ju jag med, men råkade läsa att Helvetia inte haft ngt 28800 bph verk i något ur med datum. När jag lyssnar tycker jag dock att den har samma ljusa "surr" som en 28 800 brukar ha. Jag skall kolla upp det här när jag öppnar klockan.

mvh

Singular skrev:
28 800 MÅSTE ju vara frekvensen...

Rättelse: När jag återfann texten ang Helvetias verk visade det sig att jag missförstått; Helvetia har inga "in house" med 28 800 bph eller day/date. Verket är antagligen ETA 2790-1 eller ETA 2836. Ursäkta.

mvh

Re: Den var läcker!>>

Liknar denna

Glashütte Original
Seventies Blå/Stål 40x40 mm
39-47-13-12-14

Hälsningar

Anders

Tillbaka
Topp