• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kanske lite kinkig...

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Har ett OEM Panerai deployant clasp som ser ut så här
P1010031.jpg


Nu har sprinten lyckats böjas och gå av på ena sidan så jag tänkte kila förbi Nymans o köpa ett nytt o byta. Budskapet jag fick är att tydligen finns de inte som reservdelar, utan jag måste köpa nytt clasp.

Kan ju personligen tycka att de kanske skulle tycka det är lite intressant att hjälp mig, men tydligen inte. Jag kommer lösa det på eget sätt istället.

Är jag kinkig eller? Är lite halvtrött på en annan urmakare som haft min Speedmaster sen i början av juni och nästan är omöjlig att få tag på via telefon - lovar att ringa men skiter i det etc.

Ja, det är snart julledighet och jag behöver vara ledig - men ibland behöver man gnälla lite...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det för sprint? Hajar inte riktigt utifrån bilden. Hade det varit ett vanligt bandstift, fast kortare, så är det ju inga konstigheter, men jag ser inga sådana sprintar på din bild.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Lite otydlig kanske, har markerat det på den här bilden. Får hitta på nåt fiffigt, det löser sig - man har ju lite skit liggande här o där som det kanske går snickra ihop nåt av.
 

Bilagor

  • P1010031.jpg
    P1010031.jpg
    41.6 KB · Visningar: 306

JayJay

Rolex
Asså jag tycker det verkar assnurrigt. Klart det borde finnas reservdelar? Säker på att du inte bara haft otur och pratat med fel person hos nymans? Jag hade mailat igen och frågat. Funkar inte det så tycker jag ett mail till tillverkaren är på sin plats... Kanske för mkt jobb MEN ngn gräns får det väl finnas? E ju inte så att spännena skänks bort heller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Asså jag tycker det verkar assnurrigt. Klart det borde finnas reservdelar? Säker på att du inte bara haft otur och pratat med fel person hos nymans? Jag hade mailat igen och frågat. Funkar inte det så tycker jag ett mail till tillverkaren är på sin plats... Kanske för mkt jobb MEN ngn gräns får det väl finnas? E ju inte så att spännena skänks bort heller.
Menar du att de svarar på dina mail? :D

TS:
Om det bara är en sprint, så har varenda urmakare ett antal 100 bakom disken i varierande längd och tjocklek. Dra till närmsta oberoende om det är ett vanligt stift.

Jag har liggandes om du vill få skickat? Dock bara en tjocklek och kanske inte den längd du behöver. Dra ett PM i så fall.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Knappt så de svarar på telefon. Iallafall inte på serviceavdelningen. Fick ringa till butiken och tjata mig igenom. De kanske har fruktansvärt mycket just nu inför jul.......

Ska mäta lite o kolla, har en del sprintar o löst jox liggandes hemma också. Tack för alla erbjudanden om hjälp!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
tyvärr är det så. Vissa delar finns inte i lager, särskilt smådelar till lås. Hade samma problem med ett lås tillhörande 93150-oyster till rolex. Fick tillverka ett. Dock märkligt att de inte var villiga att hjälpa till. Gå till valfri annan urmakare eller typ guldsmed så kan de säkert hjälpa dig.
 

CLT

Rolex
Finns det inte något liknande lås på typ ebay som du kan plocka delar ifrån? Eftersom att du verkar kunna tänka dig att sätta dit vad som bara det blir helt.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Det gör det säkert, finns 3djeparts som ser ungefär likadana ut - sen har jag lite olika grejer hemme jag ska testa med nu när jag fått hem grejerna.
 
  • Like
Reactions: CLT

Tome

Cartier
Jag har också haft stora problem med Nymans, när jag fick prata med en dam i butiken (både på telefon och IRL på plats). Hon visst fasen inte vilken bredd det skulle vara på armbanden när jag ville beställa ett par OEM straps. Hon var dessutom helt ointresserad av att hjälpa till. Vet inte om hon endast brydde sig ifall man var intressent på en skeleton tourbillon diamant dinka för >1 mille, men det kändes iaf så. Jag tror det är Sebastian (90% säker på att han heter så) du ska prata med om det är Panerai, han hade iaf koll på uren mm.
Jag ringer aldrig mer till serviceavdelning utan som du skrev så är det genom butiken man kan tjata sig in. Konstig servicenivå... Men kommer man fram och får man prata med rätt person så är det helt ok respons.
 
Topp