• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kapar du fnutten?

Kapa fnutten

• Ser skitkonstigt ut. KAPA!

Röster: 48 41.0%
  • Klart den ska vara kvar!

Röster: 69 59.0%

• Totala väljare
    117

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Detta är antagligen inte en reflektion som de med grova armar har. Men vi som har lite smalare leder kanske gör det. Jag har gjort de ett tag i alla fall.

En dykare på gummi är ju riktigt trevligt men för oss som använder någon av de inre hålen så blir det ofta en bra bit över på bandet.
IMG_20180420_125051-01.jpeg

Så tillbaka till frågan. Ska fnutten vara kvar eller kapar ni den? Upp med bilder!

Senast ändrad:
Svårt att få det att se bra ut va?
Nä behåll som det är och är det alltför stort är det bara att vika in fnutten.

Har samma problem på min SRP779 och även på en av mina G-Shock. Har också funderat på att kapa dem, men på Seikon är det ju den fina tsunamiloggan längst ut. Dessutom lär det sänka andrahansvärdet.

Jag klippte alltid min Casioband som barn, men det var ju billigare klockor och större flärp till övers.

Så nej på Seikon, kanske på Casion, men känns ändå lite motigt på en klocka i tretusenkronorsklassen.

IMG_0497.JPG

IMG_0782.JPG

Har samma problem på min SRP779 och även på en av mina G-Shock. Har också funderat på att kapa dem, men på Seikon är det ju den fina tsunamiloggan längst ut. Dessutom lär det sänka andrahansvärdet.

Jag klippte alltid min Casioband som barn, men det var ju billigare klockor och större flärp till övers.

Så nej på Seikon, kanske på Casion, men känns ändå lite motigt på en klocka i tretusenkronorsklassen.

IMG_0497.JPG

IMG_0782.JPG
Ja tsunamiloggan vill man ju inte kapa bort! Gummit på min PADI är eftermarknads men även där tog de emot då jag tänkte kapa det. Men nu har jag börjat gilla att den är där konstigt nog. Även om den är i vägen ibland.

Tycker att det ser konstigt ut likaså om man viker in den. Klipper alltid av mina natoband. Om denna tråd endast avser gummiband diskvalificerar jag mig själv.:)
IMG_20170530_175603.jpg
IMG_20170526_163450.jpg
IMG_20170527_085255.jpg
Har sett att de funnits några trådar angående hur ett Nato ska vara så tänkte mest på gummi. Men angående Nato så tycker jag absolut att de ska vara så långa så man kan vika tillbaka överlappet genom öglan. Så de kanske hänger ihop med att jag gillar fnutten på gummi också :)

Har sett att de funnits några trådar angående hur ett Nato ska vara så tänkte mest på gummi. Men angående Nato så tycker jag absolut att de ska vara så långa så man kan vika tillbaka överlappet genom öglan. Så de kanske hänger ihop med att jag gillar fnutten på gummi också :)
Jo så är det ju säkert , jag fick förklarat för mig i butiken en gång att anledningen till att banden på dykarklockor är så långa är för att man ska kunna ha dem utanför våtdräkten och det låter ju logiskt.

Jo så är det ju säkert , jag fick förklarat för mig i butiken en gång att anledningen till att banden på dykarklockor är så långa är för att man ska kunna ha dem utanför våtdräkten och det låter ju logiskt.
Ja det är superlogisk och praktiskt! Om man pysslar med riktig dykning dvs. men för deskdiving fyller de inte så stor funktion :hungry:

• Like
Reactions: S.N
Jag hade inte kapat den. Tycker man att det ser konstigt ut hade jag övervägt att köpa ett nytt armband istället. Är ny i klockvärlden men hur vanligt är det att tillverkarna skickar med extra armband i mindre storlek? Det gör ju Apple med sin Apple watch tex

Det skulle aldrig falla mig in att "kapa fnutten" eller göra mig av med något som är original öht.

Köp ett nytt, kortare armband istället. ;)

Tillbaka
Topp