• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans har ny site!

Icaras

Rolex
Äntligen, blev lagom frustrerad över den gamla designen. Hittade ju aldrig tillbaka när jag väl hittat något kul...
Hoppas denna är bättre :)
 

Weberg

Audemars
Mejlade dem och frågade vad exakt de menade med "skadad urtavla, defekt" och fick till svar att "klockan är i akut behov av service, urverket fungerar alltså inte". Borde man inte tydligare göra skillnad på urtavla och urverk i dessa fall? "Urtavla defekt" står det ju på en jäkla massa objekt!?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mejlade dem och frågade vad exakt de menade med "skadad urtavla, defekt" och fick till svar att "klockan är i akut behov av service, urverket fungerar alltså inte". Borde man inte tydligare göra skillnad på urtavla och urverk i dessa fall? "Urtavla defekt" står det ju på en jäkla massa objekt!?

Det är en djeffla skillnad om det står efter varandra eller skilda med ett kommatecken. Defekt urtavla är dock en rätt intressant beskrivning.
 

Weberg

Audemars
Det är en djeffla skillnad om det står efter varandra eller skilda med ett kommatecken. Defekt urtavla är dock en rätt intressant beskrivning.

Sant. De har ju för (ful) ovana att rada upp beskrivningen enbart med kommatering och därför finns det inga satser att hålla sig i. Om urverket är defekt/i akut behov av service borde detta förstås förklaras tydligt och på ett sätt som inte kan misstolkas. Har för mig att Pantbanken uttrycker sig på samma sätt.
 

SSL

Audemars
Alltid knepigt att göra en "säljsida" med responsiv design. Ofta väljer kunderna att göra köpet på datorversionen när det väl är dags. Men absolut tycker jag alternativet borde finnas.

Edit: fast det är iofs en auktionssida. Men om vi surrar tradera som också är auktioner, så föredrar jag i vissa fall att använda datorversionen över appen. Kaplan har jag aldrig använt så vet inte hur det funkar till hundra.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Alltid knepigt att göra en "säljsida" med responsiv design. Ofta väljer kunderna att göra köpet på datorversionen när det väl är dags. Men absolut tycker jag alternativet borde finnas.

Edit: fast det är iofs en auktionssida. Men om vi surrar tradera som också är auktioner, så föredrar jag i vissa fall att använda datorversionen över appen. Kaplan har jag aldrig använt så vet inte hur det funkar till hundra.


Om man som kund och ledande auktionshus anlitar en webbyrå att snickra ihop en ny hemsida kan man likaväl beställa en responsiv, är bara en marginell merkostnad som ger ett bra lyft då många surfar auktioner på tunnelbanan tex.
 
  • Like
Reactions: ssl
D

delegeferenda

Guest
Har ni några erfarenheter av att pruta hos Kaplans butiksvaror? Med hur mycket har ni lyckats med det?
 
Topp