• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans Klockkvalité 19e maj 2018

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Inte jätteupphetsande hittills, många Speedys och sportrollar. Kul med en Nina Rindt, den sticker ut lite. Cyma (Doxaklonen) var ny för mig.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
D2C862EC-EF18-4EDF-8317-18E77D632649.png
Reserverar mig, kanske är självklart för många men hur sätter de sina betyg avseende skick?
”Helhets betyget” är fristående från det man bedömer? :confused:
 
Senast ändrad:

koze

Panerai
2-Faktor
Instinktivt så känner jag alltid att auktioner är en chans att köpa objekt som är lite undervärderade mot att man vågar ta lite risk, men i praktiken med den överhettade marknaden i kombination med 20% slagavgift så känns det som att slutpriset snarare brukar landa på ett överpris...
 

evki

Audemars
2-Faktor
Det jag reagerade på är GMT-Mastern 16710 med det ovanliga 3186 verket. Klockan tillverkades 2007-2008 och har tydligen aldrig servats.
Rotorn har inte bara repat urverket, den har skrapat bort beläggningen från bryggorna så att man kan se mässing! Till och med är backlocket repat inuti...
Service en gång på tio år är helt ok. Yeah, right.

Skärmbild (4).png
Skärmbild (2).png
Skärmbild (3).png
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kul att cal.321 speedys börjar bli återkommande på de bättre auktonerna :)
Jag är sällan en Breitling-kille, men denna var riktigt mysig:
0
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Det jag reagerade på är GMT-Mastern 16710 med det ovanliga 3186 verket. Klockan tillverkades 2007-2008 och har tydligen aldrig servats.
Rotorn har inte bara repat urverket, den har skrapat bort beläggningen från bryggorna så att man kan se mässing! Till och med är backlocket repat inuti...
Service en gång på tio år är helt ok. Yeah, right.

Skärmbild (4).png
Skärmbild (2).png
Skärmbild (3).png
Då är även urverket bedömt till en 7/10 på skalan. Är detta något som skulle kunna påverka gången? Det är ju rena förslitningsskador.
 
Topp