• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans Klockkvaliten 16 november 2024

Bra guld Constellation, inte många som klarat sig så många år utan att ha blivit sönderpolerad.
nedladdning.png

Nu finns den digitala auktionskatalogen för höstens kvaliteten uppe på hemsidan https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4452

Personligen så tycker inte jag att det var något som lockade lite extra, möjligen https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4452/vara/2017109 med cal. 1.96

Finns lite att läsa om modellen här.

Nu är jag ingen guldkille men Futurematic är jag lite svag för
Kul också att den har boxen kvar. Men jag har svårt för klockor utan synlig krona… kanske en vanesak. Vad säger ni andra?

Nu blev jag sugen på att buda. Min är god filled och sakna box.
Jag gillar ju udda pjäser och JLC är ju underbara😊

Ägaren finns på facebook i gruppen alla klockor räknas om man vill ha mer info.

En idé hade ju kunnat va att ta av risigt sittande skyddsplast för att höja helhetsintrycket och underlätta en okulärbesiktning, men Kaplans kanske bara presenterar objekten exakt så som dom får in dom?

En idé hade ju kunnat va att ta av risigt sittande skyddsplast för att höja helhetsintrycket och underlätta en okulärbesiktning, men Kaplans kanske bara presenterar objekten exakt så som dom får in dom?

Eller så är en idé att du avstår att buda eller köpa objektet om du inte tycker att helhetsintrycket håller måttet för dina preferenser kring hur en klocka ska presenteras? Det är väl upp till köpare att avgöra om det påverkar viljan att buda om det finns plast på klockan?

Okulärbesiktning för vem då? Potentiell köpare eller Kaplans? På vilket sätt ska det påverka ”okulärbesiktningen” som du så fint vill kalla det? Det är väl bara gå dit och klämma och känna så man får en uppfattning av skicket om man inte redan kan läsa kaplans egna bedömning över skicket.

Nog är det rimligtvis så att eftersom det inte är Kaplans klocka så presenteras klockan som den är

Eller så är en idé att du avstår att buda eller köpa objektet om du inte tycker att helhetsintrycket håller måttet för dina preferenser kring hur en klocka ska presenteras? Det är väl upp till köpare att avgöra om det påverkar viljan att buda om det finns plast på klockan?

Okulärbesiktning för vem då? Potentiell köpare eller Kaplans? På vilket sätt ska det påverka ”okulärbesiktningen” som du så fint vill kalla det? Det är väl bara gå dit och klämma och känna så man får en uppfattning av skicket om man inte redan kan läsa kaplans egna bedömning över skicket.

Nog är det rimligtvis så att eftersom det inte är Kaplans klocka så presenteras klockan som den är
Det va inte riktat mot dig, även om jag förstår varför du går så i spinn på mitt påstående.

Nu finns ytterligare ett par utrop. Tycker nog bukkan tar hem det denna omgång
Ja inte är det mycket hittills på Kaplans denna vända som motiverar en Atlant-korsning.
Skulle väl vara att äta upp alla karameller till någons fasa ....

Nån guldklocka av iskallt märke kan det kanske gå att räkna hem som skrot,men katalogen är väl inte helt klar heller.
Vi ska väl se minst 30 utrop till.

personligen tycker jag inte det.
Behöver man verkligen en månad på sig för att komma fram till om man ska köpa ett objekt?
Kanske inte. Tänker att man fångar upp fler intresserade om man har lite mer tid? Jag tycker det är lite störande dock att det kommer ut objekt utan bilder, går ju inte att avgöra om en klocka är intressant enbart baserat på en textbeskrivning. Visst kan man spara i minneslistan och senare ta bort när bilderna är där, men varför inte avvakta tills hela objektbeskrivningen är klar?

Kanske inte. Tänker att man fångar upp fler intresserade om man har lite mer tid? Jag tycker det är lite störande dock att det kommer ut objekt utan bilder, går ju inte att avgöra om en klocka är intressant enbart baserat på en textbeskrivning. Visst kan man spara i minneslistan och senare ta bort när bilderna är där, men varför inte avvakta tills hela objektbeskrivningen är klar?
Som säljare hade jag störts av det helt klart!

Håller med dig. Stör även mig när det är objekt utan bild. Hade hellre sett att de släpper hela katalogen vid tillfälle som Bukowskis gör.

Lite motsägelsefullt från dig nu? Är det bättre att de läggs ut ännu senare för att vänta på bilderna? Håller dock med om att bilderna redan skulle varit där nu. Vi vet ju dock inte varför de saknas nu.

Lite motsägelsefullt från dig nu? Är det bättre att de läggs ut ännu senare för att vänta på bilderna? Håller dock med om att bilderna redan skulle varit där nu. Vi vet ju dock inte varför de saknas nu.
Oavsett när ett objekt läggs ut bör ju hela objektbeskrivningen ingå, inkl bild kan jag tycka. Sen tycker jag det är lite tajt att släppa nu så tätt inpå för att hinna locka köpare. Det finns säkert goda anledningar till varför det är som det är. Men utrymme till förbättring finns det nog.

Oavsett när ett objekt läggs ut bör ju hela objektbeskrivningen ingå, inkl bild kan jag tycka. Sen tycker jag det är lite tajt att släppa nu så tätt inpå för att hinna locka köpare. Det finns säkert goda anledningar till varför det är som det är. Men utrymme till förbättring finns det nog.

Det handlar om tidsbrist. Svårigheter för personal att få med både objektbeskrivning och ta foto. Det var iallafall vad jag fick till mig när jag varit in och ut ur Kaplans mycket för ett år sedan.

Tillbaka
Topp