• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans klockkvaliteten 6 maj 2023

Katalogen nu uppe, några favoriter?

Väldigt få enheter än så länge, 46st. Rekordlågt?

Fast det är ju 2 månader kvar till auktionen så det lär nog fyllas på.

Men är inte priserna rätt beskedliga? Kan ju vara så att Kaplans inte erbjuder en värdering som säljarna är beredda att acceptera

Roliga klockor ändå, känns som folk rotat lite i lådorna.
Jag kan tänka mig vit Royal Oak som sommarkatt.

Mickes egna, eller någon som glider på namnet, oklart ännu om det är gravyr som menas och hur tydlig den är :D (bilder kommer).

ROLEX, Oyster Perpetual Date, Deepsea, Sea-Dweller (12800 ft=3900 m), "D-Blue Dial", "Mr. Mikael Persbrandt", Chronometer, Ref nr. 126660

Enligt certet.

E96D0420-D676-47C6-82EB-8FFEBBA42428.png

/B

Mickes egna, eller någon som glider på namnet, oklart ännu om det är gravyr som menas och hur tydlig den är :D (bilder kommer).

ROLEX, Oyster Perpetual Date, Deepsea, Sea-Dweller (12800 ft=3900 m), "D-Blue Dial", "Mr. Mikael Persbrandt", Chronometer, Ref nr. 126660
Glömde "svara"

/B

Hehe ja det var ju någon taktlös tomte som fyllde fickorna med chokladen idag 🙈
Helt rätt. Det var jag.
Taktlös vet jag väl inte,Kaplans hade inga problem med att överräcka en chokladpresent till en 96åring då de ändå tjänade ungefär 30.000kr på mitt besök.
Men om du nu inte skämtar så borde du ju ha sagt till om det störde dig?

Senast ändrad:
Helt rätt. Det var jag.
Taktlös vet jag väl inte,Kaplans hade inga problem med att överräcka en chokladpresent till en 96åring då de ändå tjänade ungefär 30.000kr på mitt besök.
Men om du nu inte skämtar så borde du ju ha sagt till om det störde dig?
Någon som kan utveckla vad det är som har hänt? Vad är det för chokladpresenter och vem är 96-åringen?

Någon som kan utveckla vad det är som har hänt? Vad är det för chokladpresenter och vem är 96-åringen?
FlipSwede fick en Aladdinask? :)

Jag är förvånad över många priser. Även om det många gånger var halvsvagt. Mycket sålde på förstabud trots att estimaten är väldigt höga i många fall. Man är nyfiken på vilka som egentligen köper och varför. Det sagt så hoppas jag att alla köpare/säljare är nöjda.

FlipSwede fick en Aladdinask? :)

Jag är förvånad över många priser. Även om det många gånger var halvsvagt. Mycket sålde på förstabud trots att estimaten är väldigt höga i många fall. Man är nyfiken på vilka som egentligen köper och varför. Det sagt så hoppas jag att alla köpare/säljare är nöjda.

Gissningsvis många utländska köpare? Den låga kronkursen gör ju att vissa klockor blir nästintill billiga.

Dom tar så hög avgift räknat från bägge sidorna, känns som man får dåligt om man skulle sälja via dom. Vad säger andra?

Dom tar så hög avgift räknat från bägge sidorna, känns som man får dåligt om man skulle sälja via dom. Vad säger andra?
Tycker jag fått bra betalt för minimalt arbete från min sida när jag sålt via Kaplans.
De når kunder jag aldrig skulle nå själv.

Men precis som allt annat. Du betalar för att vara lat.
Gör allt jobb själv om du nu ska ha ut sista kronan. Är det värt din tid och merarbete så kör på.

Och vaddå hög avgift? Den är noll för säljare om du har lättsålda prylar

Tillbaka
Topp