• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplansköp äntligen klart - Tudor 7928

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Som säkert många sett så köpte jag en Tudor på senaste Klockkvalitén på Kaplans. Den var dessvärre inte komplett så jag har jagat rätt på bezel, inlägg och annat småplock senaste veckorna. Klockan är en halvskön sak från -63 med spetsiga kronskydd och trevlig chapter ring-tavla. Kaplans graderade tavlan 7/10 av oklar anledning men jag tycker den är i väldigt fint skick. Radiumet lyser som en fackla en kort stund efter det laddats och vad jag kan se så är det inte skadat på något sätt. Inlägget är ett tidigt sk long five som jag turligt kom över från jakob.dala. Sjukt tacksam för den hjälpen! :)

Måste fortfarande byta glas på den då det som sitter på är sprucket. Nytt t19 superdome är dock på ingång. Tänkte ändå passa på att dela lite bilder när det äntligen är helg och jag har en stund över.

Spammar lite bilder för den intresserade. Är dessvärre ingen bättre fotograf...

Före-bild:

JBB6kON.jpg


Efter:

004_zps6f817fcd.jpg

007_zps1a9d166c.jpg

008_zps517d74c2.jpg

010_zpsffca82c6.jpg

012_zps1646a441.jpg

014_zpsd542bcd4.jpg

015_zps90fec0ba.jpg

018_zpsb474691e.jpg

021_zps6a7155e0.jpg

023_zpsaadb035d.jpg

026_zps56e33748.jpg

033_zpsef1595a2.jpg

022_zpse9d20010.jpg
 

Bawkins

Cartier
Ser riktigt bra ut! Måste kännas tillfredsställande när du jagat upp alla delar som saknats.. Kul att ta del av!
 
  • Like
Reactions: Per

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Mycket vacker klocka!
Helheten är perfekt tycker jag! Snygg länk!

Grattis!

Posta massa bilder när ditt superdome är på plats!
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack alla! :)

visa lite radium!
PS. Ser mycket trevlig ut! DS.
Inte tvärenkelt att fota.. :)

5rkMcHk.jpg


Grymt snygg. Vacker bezelring. Är kronan inte inskruvad eller ska det vara ett sånt mellanrum?
Den går inte längre in. :)

Posta massa bilder när ditt superdome är på plats!
Det som sitter på är ett t19 superdome om än repigt, polerat och trasigt. Men absolut. Postar så snart det är på plats. :)
 

_jonte

Patek
Mycket härlig, stort grattis och snyggt fixat! :)

Funderar på hur en Rolex-WIS som du tänker angående boetten? Känner du ett sug att få den finpolerad, eller ska den lämnas som den är?
 
  • Like
Reactions: Per

_jonte

Patek
Gillar den som den är. Kan säkert ha polerats men formen är rätt. Bevelsen är breda och fina. Varför polera? :)
Aha, var nog jag som såg fel på bilderna. Den såg lite 'rundpolerad' ut, och nyfiken på hur du resonerade i ett sådant fall. Men jag såg nog fel, så glöm det. Den är grymt fin, njut! :)
 
  • Like
Reactions: Per

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Från -63..?? Jag tycker du ska ge mig den.. Jag e också från -63!
 
  • Like
Reactions: Per

Whedda

Rolex
Satan va bra den blev! Grattis till ett kanonköp! Skulle absolut inte polera den utan Max bättra på borstningen på ovansidan luggarna....nej skulle fan inte ens göra det. Den är fan grym!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp