• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Karantän" av Garanti kort

cacan

Omega
Hej
Tittar på nytt ur och har hittat en återförsäljare som har som "disclaimer" att de "håller på" garanti kortet ca 1 år, dvs att man får det i 2019. Ser ni några risker med detta?
 

davestoni

Panerai
Beror ju på vad du vill göra med klockan efter du har köpt den. Ska du behålla den är det ju inga problem :) En risk kan väl vara ifall du behöver garantikortet i ett garantiärende, men då tror jag att AD'n ger dig det.
 
Senast ändrad:

cacan

Omega
i detta fallet är det väl mer en fråga om att säkerställa om att uret inte säljs vidare... men får en bild av kortet så bör inte vara några problem
 

E.Z.

Cartier
Hej
Tittar på nytt ur och har hittat en återförsäljare som har som "disclaimer" att de "håller på" garanti kortet ca 1 år, dvs att man får det i 2019. Ser ni några risker med detta?

Riktigt tramsigt! Adresserar inte problemet och kommer inte ha effekten som eftersöks. Lika begåvat som strafftullar.

AD:ns problem har inget med kunden att göra utan leverantören (dvs Rolex) och dialogen ska tas där.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ypperlig lösning som hjälper klockentusiaster att få köpa sin drömklocka till listpris. Ser inte någon negativ aspekt alls såvida man inte enbart vill köpa klockan på spekulation. Sedan om det är rätt är en annan sak men som klockintresserad så kan jag inte se att det spelar någon roll om man faktiskt vill ha klockan. Klart rimligare än att en klocka som fortfarande är i produktion kostar 50-100% extra för de som vill ha den.

Hoppas att detta blir mer utbrett än enbart hos enstaka handlare. Blir det vanligare så kommer priserna sakta men säkert gå tillbaka mot vad de borde kosta.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ypperlig lösning som hjälper klockentusiaster att få köpa sin drömklocka till listpris. Ser inte någon negativ aspekt alls såvida man inte enbart vill köpa klockan på spekulation.
Jag skulle väl inte ha problem med att certet låg någon annanstans om jag ville behålla klockan i sig.

Däremot hade jag haft problem med grejen att man betalar fullpris för en klocka fullset men inte får den fullset. Att de har certet ett år.

Det är ju helt hål i huvudet att göra så och ni som tycker annorlunda har fel.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Precis, dom plastar väl också av klockan har jag för mig.
Känns som att det är olika från tillfälle till tillfälle. Har både fått gå hem med plasten kvar samt varit med om att den har plockats av i butik med hänvisning till Rolex direktiv. Samma AD, samma säljare båda gångerna...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag skulle väl inte ha problem med att certet låg någon annanstans om jag ville behålla klockan i sig.

Däremot hade jag haft problem med grejen att man betalar fullpris för en klocka fullset men inte får den fullset. Att de har certet ett år.

Det är ju helt hål i huvudet att göra så och ni som tycker annorlunda har fel.
Du får den ju som fullset. Inte som att certet eldas upp och försvinner.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Sen borde ju inte ad ha att göra med om man säljer vidare eller inte. En annan sak om direktiven kom från Rolex.
 

E.Z.

Cartier
Tänker också att de enda som är griniga på detta är de som ska köpa klockan för att sälja med vinst alt bära för att steka och sen göra en bra affär när man säljer?

Funkar samma princip om du köper en bil, ett hus eller förlovningsring då? För så länge folk inte flyttar, säljer bilen eller skiljer sig så behöver dom ju inte likvidera sina inköp. Detta är en påhittad, onödig byråkrati.
 
Topp