Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kön på 5711 är ett, vilka är de andra?kan komma på minst 2 eller 3 grejer som är värre än att vänta på en rolex
Kön på 5711 är ett, vilka är de andra?![]()
Touche!...
5167
Men dessa går ju att lösa relativt smidigt? Du kan inte göra något åt köerna hos adtänkte mer riktiga saker typ nageltrång och förhudsförträngning
Köpte ej av AD så jag väntade inte en dag
Det löses via konkursförvaltaren skulle jag tro..Känns inte som ett jättestort problem. Lite märkligt, men Rolexmarknaden är märklig. Då tråden är lång har jag inte orkat läsa alla inlägg, men har frågan om konkurs varit uppe? Vad händer om AD går i konkurs? Skulle ju vara surt om garantikort försvinner.
Ypperlig lösning som hjälper klockentusiaster att få köpa sin drömklocka till listpris. Ser inte någon negativ aspekt alls såvida man inte enbart vill köpa klockan på spekulation. Sedan om det är rätt är en annan sak men som klockintresserad så kan jag inte se att det spelar någon roll om man faktiskt vill ha klockan. Klart rimligare än att en klocka som fortfarande är i produktion kostar 50-100% extra för de som vill ha den.
Hoppas att detta blir mer utbrett än enbart hos enstaka handlare. Blir det vanligare så kommer priserna sakta men säkert gå tillbaka mot vad de borde kosta.
Lätt värt om man får tag på en klocka som man verkligen vill ha. Sjukt trött på alla nissar som köar enbart för att sälja vidare
Jag ser inga problem med att AD behåller certet 1-2 år. Tycker det är en rätt väg att gå.. Så att de kommer till rätta klockentusiaster som verkligen gillar klockor de vill köpa.
Numera har det ju blivit väldigt kommersiellt inriktad på klockor. Ointresserade som fått ögon och lönsamhet att fixa snabba extra pengar i fickan för andra ändamål.
Samtidigt skulle man kunna tänka att Pepsin och Daytona är de klockor som är mest mainstream
I premiumsegmentet och som entusiaster kanske vi skulle kolla på andra märken/modeller. Då upphör ju också problemet....
Men så mycket mer premium än Patek blir det ju inte och finns samma problem där![]()
Köpte ej av AD så jag väntade inte en dag![]()
Haha. Vi som köpte under list då av gråis då? Vi är bara vidrigaBara pöbeln som köper av AD. Den som är något betalar över list.![]()
Haha. Vi som köpte under list då av gråis då? Vi är bara vidriga![]()
Vi pratade om köpen av Patek 5167r så jag undrade vilken kategori jag hamnade i när jag berättade att jag köpte av gråis under list heheBeror på vilken modell det gäller. Men 116500 till list gör dig inte till VIP direkt.![]()
Vi pratade om köpen av Patek 5167r så jag undrade vilken kategori jag hamnade i när jag berättade att jag köpte av gråis under list hehe![]()
På en normalt fungerande marknad skulle dom tillverka mer av modellerna med hög efterfrågan och färre av de mindre eftertraktade.På något sätt måste de ju få ut sina mindre eftertraktade modeller![]()
På en normalt fungerande marknad skulle dom tillverka mer av modellerna med hög efterfrågan och färre av de mindre eftertraktade.