• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Karljohan auktioner - klockspecial TG02 - katalog ute

Ville_W

Silver
2-Faktor
@Anders Forsberg och @karloscar har fått ihop några riktigt trevliga klockor till klockspecialen den 23 april.

KarlJohan auktioner klockspecial katalog

Vad sägs om en PP 3800/1

DE92840C-B0DA-4A11-998F-F97D3DA07A7C.jpeg

Ja, vi är nöjda! :)
Viss ödmjukhet inför att vi har en bit kvar till de stora, men för att vara vår andra klockspecial någonsin så finns det ändå en hel del skoj i katalogen.

De som känner mig vet ju att jag inte egentligen svänger mig med Pateks och annat, men det är inte så att jag lämnas oberörd inför den.
Klart trevlig pryl!

För egen del så dras jag kanske ändå lite mer mot uddavintage. Som det ju också finns en del av i katalogen.

Men nu checkar vi snart av tvåan och blickar mot höstens trea. ;)

Viss ödmjukhet inför att vi har en bit kvar till de stora, men för att vara vår andra klockspecial någonsin så finns det ändå en hel del skoj i katalogen.

De som känner mig vet ju att jag inte egentligen svänger mig med Pateks och annat, men det är inte så att jag lämnas oberörd inför den.
Klart trevlig pryl!

För egen del så dras jag kanske ändå lite mer mot uddavintage. Som det ju också finns en del av i katalogen.

Jag uppskattar era auktioner just för att ni vågar ta in lite annat. Ovanlig vintage är mycket roligare än det vanliga Rolex, PP, AP som man ser hos de stora auktionshusen och där priserna sticker mot månen...

Jag uppskattar era auktioner just för att ni vågar ta in lite annat. Ovanlig vintage är mycket roligare än det vanliga Rolex, PP, AP som man ser hos de stora auktionshusen och där priserna sticker mot månen...

Jag håller helt med.
Det fina med att driva eget är just att man kan välja själv om man vill gå lite andra vägar och göra vad man själv tycker är skoj. Förutom klockor så gillar vi båda också konstglas och keramik, varför det vara lika givet att rodda ihop en specialare även för detta.
Sen går det ju inte att sticka under stol med att det är lite bättre, rent affärsmässigt, att bara sälja Rolex, PP och AP. ;)

Vad roligt, det fanns några fina bitar där. 😃

Lycka till i budgivningen! ;)

Intressant....kommer ihåg ner en sådan låg ut på KS och var väldigt svårsåld....tror den bumpades ner till 79000kr innan den fick ny ägare.

Oj! Ett sånt bra minne har inte jag. ;)
Scrollade till 2016 för att hitta någon som, med sina 85.000kr, var någorlunda nära.
Sen kan man givetvis tycka lite vad man vill om den prisutvecklingen.

Håller helt med! Bara på de två första auktionerna har jag upptäckt ny märken och modeller. T.ex. Roamer Stingray-kronografen på förra gör att jag nu spanar efter en sådan. Kul för oss i Skåne att få klämma lite i verkligheten utan att behöva åka till Stockholm. Jag ska erkänna att jag sålde vid förra auktionen och har med några den här gången också! Kanske blir något köp den här gången också;-)

Klart trevlig pryl!

Kul! Många trevliga klockor :)

Totallängd på klockor med länk skulle underlätta om det stod skrivet, det finns på länkar separat men inte när dom sitter på en klocka. Extra skönt när det är integrerad länk 😇

Ask and you shall receive! :)
Vi hade slarvat lite med detta. Bara Patek och PR526 som hade det utskrivet tidigare. Tack för input!
De allra flesta är nu uppdaterade med dessa. För Tissot (med integrerad länk) tror jag inte att du behöver oroa dig - den hade jag kunnat ha runt min fotled. ;)

Ebel tanken, det fanns väl ingen sådan? Eller menar du Elgin tanken? Den hamnade hos mig😀 Såg den irl och gillade verkligen tavlan i kombo med den ”guldboetten”
B7A59DBB-62F7-4A03-8697-7BCC331E7B9E.jpeg
Elgin ja 😄 grattis! jag gillade också den kombon. Är boetten och baklocket platta eller kurvade undrade jag bara när jag kikade på annonsen. Hoppas du lägger upp lite bilder när den kommer fram 😊

Tillbaka
Topp