• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlstad GTG "Live"

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Alla som räknas är här.

zBQsDAZ.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Oj, där var det mycket trevligt på bordet! Connies, Tudorn och guldrollarna sticker ut. Ha så kul och posta många bilder!
 

BOTL

Panerai
Varför i helvete ska det locka så pass med en guldklocka, köpsuget är obehagligt stort just nu!!

Kul med bilder...posta fler!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Inte riktigt 'average' GTG-laguppställning utan en hel del som sticker ut. Kul att se.

El Primeron ser mysig ut också förutom ovan nämnda.

Trevlig kväll!
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Sammanfattning: Guld är rätt tufft och man blev sugen på 1803an som var med :) Sällsynt att se hela connie familjen också stål, guld på stål och guld. Det var också sällsynt lite Rolex och mycket annat i början vilket var lite roligt, men sedan dök de upp en efter en :)
Helguldstrippeln var trevlig med sub, day date samt connie, den hade varit kul i samlingen.

Sedan var ju såklart sällskapet riktigt trevligt när det är värmlänningar med såklart! Detta gör vi om igen i November :D

Här kommer lite eftersläntare.
IMG_0079.JPG
IMG_0080.JPG
IMG_0083 (1).JPG
 

Mr Chance

Kalmar
Är det den vita texten som fyllts i eller är hela tavlan en make?

Mvh

Det kan vara både och, faktiskt. Läser man vad som skrivits om Rangern, bland annat på tudorcollector, så tillverkades den (förmodligen) aldrig med röd text. Däremot kan allt utom tavlan vara genuin Tudor på dessa. Vissa är säkerligen franken, alltså hopplock. Från början hade Rangern inget eget ref nr utan delade med andra typer av Oysterdates. Senare fick den ett eget nr, 9050 vill jag minnas. Årtal kan jag inte men vi snackar 60- och 70-tal. Tror jag. Aurum kanske kan fylla på...
 
Topp