• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Katt och BluesmanV8

Katt eller Hund


  • Totala väljare
    75

UNO

Panerai
Läste BluesmanV8s inlägg om sin katt, grät en skvätt och pussad på min egen prinsessa, en Brittisk korthårshona som sover 20 timmar per dygn.

Det borde vara gott om kattälskare på ett forum som K-S.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hade katt som liten tills det att min bror blev allergisk.Gillar fortfarande katter, men skulle bli tokig av allt katthår om jag skulle ha en i dag.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sportar själv en fet, slö och allmänt oduglig bonnkatt av okänd ålder. Inköpt på Blocket för en hundring och har visat sig att vara ett totalt charmtroll i all sin slöhet. Dessutom tolererar utan knot han en massa otyg från mina döttrar också märkligt nog.
222469_10150320406581613_7287948_n.jpg


Katthåren är dock inte kul, det håller jag med om.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Vi har haft tre katter som mest, nu är det dock kattfritt här hemma och det är faktiskt rätt skönt.
Man måste verkligen ändra en hel del på vardagen med katt. Otroligt skönt att slippa katthår, kattlåda och annat ofräscht. Kan ha vilken heminredning vi vill nu :D

Vet inte om ni hade det problemet med era katter men en av våra katter hade problem med "stjärtjuice" o_O
 

MrJon

Cartier
Uppväxt med och har alltid gillat katter. För ett gäng år sedan tog jag hand om en omplaceringshund som hade haft ett hårt liv tidigare. Hon är den bästa vän jag har och jag har gått från katt till hundmänniska.
 
Jag har haft katt som liten, och även nyligen en kort period.
Lillasyrran är "djurrättsaktivist", hon älskar när jag kallar henne det :D
Hur som helst så roddar hon med omplaceringar och liknande.
Hur som helst tyckte hon att jag skulle ha en omplaceringskatt, och givetvis fick jag en sjuk och ömklig stackare som bara klarade sig någon månad.
Synd, för hon var väldigt mysig.

image.jpg


Numera nöjer jag mig med att vara hundvakt åt den här gamle mannen då och då..!

image.jpg
 
Vi har haft tre katter som mest, nu är det dock kattfritt här hemma och det är faktiskt rätt skönt.
Man måste verkligen ändra en hel del på vardagen med katt. Otroligt skönt att slippa katthår, kattlåda och annat ofräscht. Kan ha vilken heminredning vi vill nu :D

Vet inte om ni hade det problemet med era katter men en av våra katter hade problem med "stjärtjuice" o_O


Jag har väl tur som bor på landet.
Har kattlucka och slipper kattlåda.
Mitt hem är fullt med antikt glas, katten har inte slagit sönder något under alla år. Trots att mycket står i fönstren och hon har bara små tomma gluggar i fönsterbrädena att sitta och spana i. Tilläggas skall att hon är en mycket liten katt.
Inte heller klöser hon på något inomhus, sköter klovässandet utomhus, på grannens äppelträd :happyhappy:. Grannen tillåter att jag skottar upp en gång så hon kan ta sig dit vintertid.

Lite OT så har jag ibland filosoferat runt vårt mänskliga beteende på dessa punkter;

#1. Äta utomhus.

#2. Skita inomhus.

#1. Har jag accepterat som trevligt vid rätt väderlek.

#2. Känns lite tveksamt. Bekvämt, ja, men hygienaspekten!
Jag menar, en doft innehåller ju partiklar av det doftande materialet.
Mitt utedass frekventerar jag ofta.
 

Icaras

Rolex
Katt för min del, största anledninen beror på att katten är överlägset självständig. Många som köper hund ger den inte den uppmärksamhet och motion som krävs :)

Sällan jag har problem med varken katthår eller förstörd inredning. Kammar förvisso katten varje morgon innan jag sticker (vanlig "bonnkatt). Ingen kattlucka men har ringklocka till katten :D
 

Icaras

Rolex
"har ringklocka till katten"

Please, till us !
Hehe bara en platta kopplad till vanliga ringklockan. Så när katten sätter sig så trycks plattan ner som på så vis blir samma sak som om vi själva trycker in knappen :). Katten lärde sig kvickt att vi öppnade när han satt sig på plattan, så numera sätter han sig där så fort han vill in i värmen igen.
 
Topp