• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kemisk reaktion på klockan?

MyWatchShowsTime

Silver
2-Faktor
Jag har en Christopher Ward brons klocka som jag åldrat med ammoniak,så här gick jag tillväga. Jag la Klockan i ammoniak och lät den va i ca 15minuter, efter att jag var nöjd med patinan som byggts upp av ammoniaken så tog jag ut den använde den för dagen. Tre dygn senare tar jag klockan från garderoben och till min förvåning så lyser pluppen på bezeln. Har gått en vecka och den lyser fortfarande utan att klockan varit i kontakt av något ljus. Vad tror ni har hänt? Jag tycker det är häftigt men skulle vilja veta mer :D
CCA1310B-DAAE-4D1B-92E7-694E0B2BF0DB.jpeg
483AAF72-73F1-4BF0-A58A-6F172B536A1A.jpeg

Ser ju riktigt coolt ut, jag får lite Mad Max-vibbar. Du får köra en uppdatering om något år och visa hur det ser ut när den åldrats lite. Antar att den nya ytan kommer poleras blankare på sina ställen av kläder etc vid användning.

Tillbaka
Topp