Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sätt den i handen på mitt 6 månaders monster och jag lovar att den går sönder.Enligt Omega ska det vara omöjligt att boetten går av. Tydligen så har dom en keramisk boett på utbildningar som dom kastar i golvet osv.
Helt omöjligt påstod Omegas representant, men han skrattade lite åt Panerai och deras keramik.....
Kanske bara jag som är en lättledd stackare (iofs sannolikt) men är det inte lite långsökt med fejkade keramiska boetter, borde finnas lättare modeller att ge sig på i så fall. Och sedan skulle dessa fejkade boetter krossas, fotas och dryftas på klockforum...
Tror mer på förklaringen - keramik - hårt men sprött....
Det finns replikerade klockor i riktigt keramiskt material, möjligen de är skörare än de riktiga mer påkostade klockorna?!
Keramiska klockor är skitcoola, haft massvis... aldrig några problem, ej heller några repor och dings.
De ser nya ut i evigheters evigheter, bra
Sa jag att de är coola.
Hublot är det väll som gjort en guld-keram? Orepbart guldboett, coolt
Keramiska klockor är coola.
Tusan, måste köpa en.
Visst finns det lättare ur att ge sig på. Men efterfrågas boetter i keramik så kan jag garantera att faketillverkarna levererar. Sen tror jag att kvalitén kan skilja en hel del i keramiken mellan äkta omega och en fejkad. På samma sätt som omegakeramiken ligger något eller några snäpp över klockor som Skagen och fossil som även de gör detaljer och armband i keramik på sina klockor.
Men absolut, du har en poäng i att själva materialet även i sin bästa kvalitet, besitter en del brister.
Finns det någon mening med boetter i keramik? Eller det är utveckling för utvecklingens skull?
Hade en 292 panna tidigare, Dsotm känns bättre i konstruktionen och på armen, tänker dock avböja ett praktiskt test.
Fortfarande lite sprött och med mycket låg rostmotståndighet. En riktig vinnare!
Appappapp! Inte olja in.Det är nog lugnt om du ser till att olja in den varje kväll och inte diskar den med diskmedel...![]()
Appappapp! Inte olja in.
Finns ett vintageknep som innebär att man låter rosta i omgångar och tvättar rent. Då skall de rostvilligaste partierna försvinna. Annars får du göra som man skall med sina boetter, bränna in.Hepp, jag som alltid brukar olja in mina gjutjärnsboetter. Hur skapar jag då ytan så att den inte rostar eller bränner fast?![]()
Jag är en aning keramikreserverad efter det att en pam292 jag hade fick en spricka i boetten runt kronan. Hur Panerai står sig mot andra tillverkare vet jag inte...
Porslinsklockor. Reptåliga men osköna dings. Synd när DSOTM är så fin (även om jag föredragit matt urtavla). Sök på "ceramic watch broken" så hittar men lite tråkiga exempel;
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är sådär osunt sugen på att testa en PAM643 och den är keramisk. Med ovanstående i beaktande känner jag mig däremot ganska feg. Det har ju cirkulerat en PAM292 här på KS som var chippad, det är man ju livrädd för att råka ut för.
Inte för att vara sådan men jag litar nog mer på Swatch Group än Richemont när det gäller keramiska klockor.
Ska man våga?
Du frågar ett gäng alkoholister om det inte är dags för en till öl även om den kan ta emot lite senare ...