Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör. Jag ångrar inte min keramiska klocka.![]()
Jag är sådär osunt sugen på att testa en PAM643 och den är keramisk. Med ovanstående i beaktande känner jag mig däremot ganska feg. Det har ju cirkulerat en PAM292 här på KS som var chippad, det är man ju livrädd för att råka ut för.
Inte för att vara sådan men jag litar nog mer på Swatch Group än Richemont när det gäller keramiska klockor.
Ska man våga?
Är man bara på det klara med att de inte tål vilken behandling som helst är det bara att köra tycker jag.![]()
Jag är sådär osunt sugen på att testa en PAM643 och den är keramisk. Med ovanstående i beaktande känner jag mig däremot ganska feg. Det har ju cirkulerat en PAM292 här på KS som var chippad, det är man ju livrädd för att råka ut för.
Inte för att vara sådan men jag litar nog mer på Swatch Group än Richemont när det gäller keramiska klockor.
Ska man våga?
Hahaha har tänkt i liknande banor när folk frågar om vissa saker på forumet. Klockren kommentar.Du frågar ett gäng alkoholister om det inte är dags för en till öl även om den kan ta emot lite senare ...
Har bara tappat en klocka i golvet en gång de senaste åren så det är jag inte det minsta orolig över. Är mer orolig över att slå den i en vägg eller dylikt.Jag har sett ett gäng trasiga keramiska klockor skickas på service, men faktiskt bara från Richemontmärken. IWC:s piloter ett par gånger och några Panerai. Alla har mött samma öde, stengolv. Så min mindre vetenskapliga undersökning säger; kör keramik men undvik att kasta dem i stengolv![]()
Med tanke på hur många keramiska modeller det finns och att tillverkarna går från PVD/DLC till keramik så kan de ju inte vara helt kassa.Vad jag förstått tål dom där dessutom mycket mer än man tror. Ska väldigt mycket till (och otur) för att boetten spricka.
Nu var det iofs en Omega-representant som berättade det för mig men jag väljer att lita på honom eftersom dom faktiskt tillverkar dessa klockor.
Edit: ser att jag är minst tvåa på bollen.
Har du någon susning vad det kostar att byta boett på en sån Panna du kikat på. Går de ut med sån info om man frågar?Med ta le på hur många keramiska modeller det finns och att tillverkarna går från PVD/DLC till keramik så kan de ju inte vara helt kassa.
Dyrt som satan antar jag, typ 30 papp. Det är där skon klämmer. Keramik är ju grymt tills/om det säger kras, då sitter man där och lipar i ett halvår.Har du någon susning vad det kostar att byta boett på en sån Panna du kikat på. Går de ut med sån info om man frågar?
Lär ju inte vara så vanligt
Borde de inte gå o lösa med någon försäkring?Dyrt som satan antar jag, typ 30 papp. Det är där skon klämmer. Keramik är ju grymt tills/om det säger kras, då sitter man där och lipar i ett halvår.
Drulle på hemförsäkringen?Dyrt som satan antar jag, typ 30 papp. Det är där skon klämmer. Keramik är ju grymt tills/om det säger kras, då sitter man där och lipar i ett halvår.
Känns lite smutsigt dock.Drulle på hemförsäkringen?
Har flertalet gånger mailat och frågat hurvida försäkring täcker klockor och då har man svaret skrivet i mailet. Bara spara mailet och använda sin keramiska dinka![]()
Tror inte vi "småfolk" behöver grina läpp över att försäkringsbolag får punga ut en större slant då och då.Känns lite smutsigt dock.
-Tjo, gick emot en vägg, det kostar er 30 papp men det är lugnt eller?![]()
Jag har aldrig utnyttjat en försäkring så jag har väl lite på det ”kontot”. Vill ju däremot ändå inte köpa något som jag riskerar att ta sönder. Frågan är ju hur stor risken är. Lite svårt att bedöma risken tycker jag. Man läser ju inte om alla keramiska klockor som tålt massa spö, man läser ju bara om de som gått sönder. Hade man vetat om att en boett kostar 10 papp att byta ut så hade det ju varit ett ickeproblem.Tror inte vi "småfolk" behöver grina läpp över att försäkringsbolag får punga ut en större slant då och då.
Har inga belägg för detta men vill tro att de tjänar rätt grova pengar ändå på vår rädsla av/om saker som kan hända![]()
Känns väl ändå som risken är rätt liten om man är något sådär försiktig med sina grejer men ändå använder dom.Jag har aldrig ut yttrat en försäkring så jag har väl lite på det ”kontot”. Vill ju däremot ändå inte köpa något som jag riskerar att ta sönder. Frågan är ju hur stor risken är. Lite svårt att bedöma risken tycker jag. Man läser ju inte om alla keramiska klockor som tålt massa spö, man läser ju bara om de som gått sönder. Hade man vetat om att en boett kostar 10 papp att byta ut så hade det ju varit ett ickeproblem.