• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Keramisk bezel i rött. Innebär detta..

Rber

Audemars
2-Faktor
..att man kan förvänta sig en GMTIIc á la Pepsi inom snar framtid? Att dela upp i två färger har man ju bevisligen redan löst med årets nyhet i svart/blått.

Såg på Instagram:
uqu2ehy3.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Var det den röda färgen som va problemet innan? Hade för mig att det var delningen?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sen kan det ju vara så att Rolex och Hubbe har olika tekniker för att framställa dessa ringar, så bara för att Hubbe lyckas så betyder det ju inte automatiskt att Rolle gör det
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Hintade lite i bloggen om det i förrgår - röd (och orange) keramik har hittills varit no go, men nu har man ju lyckats...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Så skönt att se att Hublot är först ut med lösning..... som vanligt dvs....huhaaaa
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
GMT:n firar 60 år nästa år så det är väl ingen vågad gissning att den då får en röd gmt-hand och pepsi-keramik. Tror det kan bli ganska snyggt.

Hubben var rätt grym för att komma från Ur & Penn.
 

lex

Omega
Jag tror inte att Rolex har några problem att tillverka en ceramic Pepsi bezel om dom vill, hur svårt kan det vara :) men dom avvaktar med flit av någon anledning.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag tror inte att Rolex har några problem att tillverka en ceramic Pepsi bezel om dom vill, hur svårt kan det vara :) men dom avvaktar med flit av någon anledning.

Nu finns det väl ett antal källor/artiklar som diskuterat att de hade problem med att göra en tvåfärgad keramisk ring. Nu har de bevisligen löst det - och jo det är faktiskt rätt svårt att göra de keramiska ringarna...

"And for years, we were told that making a two-tone ceramic anything was impossible. But this year, Rolex has gone an built a mono-block cerachrom bezel by a patented process that actually has the bezel start off as completely blue, and while still pourous, add the black coloring. So, this isn't two pieces of ceramic next to each other, it's a singular piece, and Rolex is the only brand in the world to produce something like this. It's so difficult to do that it's actually patented."

http://www.hodinkee.com/blog/hands-...k-cerachom-bezel-live-pics-full-specs-pricing
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tror mer på coke än på pepsi, om jag ska vara ärlig.

Tror det blir snyggare i keramik helt enkelt.
 
Topp