• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kina-tourbillon

Camaro

Breitling
Efter att ha läst en del på forumet och övrigt internet om kinesiska klockor har jag nu bestämt att köpa en kinesisk tourbillon. Valet står mellan Seagull 818921 och Jiusko 168LSG0107. J tvekar också varifrån jag ska köpa om jag väljer Seagull. Seagullusa.com, seagullwatch.com, Goodstuffs.com. Det är ju rejäla prisskillnader.
Tips och erfarenheter mottages tacksamt.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Inte säker på vilket verk Juisko använder. Men seagull har ju sina egna tourbillonverk. Det är ju lite roligare.

Har du tittat på Beijing watch factory? De är lite dyrare, men är mina favoriter (även om jag inte ägt någon av deras tourbillons).

Jag har bara haft goda erfarenheter av Good-stuffs.com. Jun är lite speciell att kommunicera med ibland. Han är korthuggen och det kan ibland ta tid mellan hans mail. Dock ser han till att saker löses. Blir det strul tar han tillbaka varor utan krångel.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Inte säker på vilket verk Juisko använder. Men seagull har ju sina egna tourbillonverk. Det är ju lite roligare.

Har du tittat på Beijing watch factory? De är lite dyrare, men är mina favoriter (även om jag inte ägt någon av deras tourbillons).

Jag har bara haft goda erfarenheter av Good-stuffs.com. Jun är lite speciell att kommunicera med ibland. Han är korthuggen och det kan ibland ta tid mellan hans mail. Dock ser han till att saker löses. Blir det strul tar han tillbaka varor utan krångel.
Även jag kan skriva under på goda erfarenheter av good-stuffs. Vad gäller valet hade jag kört Sea-Gull eller Beijing. :)
 

TFK

Omega
Är det någon som har koll på hur en "Kina-tourbillon" skiljer sig från "Swiss-tourbillon"? Vad jag snabbt kunnat googla mig fram till verkar de vara rätt välbyggda och hålla god kvalitet. En schweizare ligger ju på minst 100k...
 
Topp