• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kinesiska fiskmåsar

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Hur är attityden till Sea-Gull här på forumet? Jag har aldrig hållt eller aldrig "sett en i verkligheten" Men jag har nästan bara hört gott om klockmärket, bra kvalitet och prestanda för en liten peng. Någon på forumet som sitter på en sådan? Jag skulle själv kunna tänka mig köpa och pröva en men har dock inte riktigt hittat någon modell det skulle kunna vara..
 
Testade @Pappikjolo vid förra GTG'n och gillar den skarpt...

RIKTIGT RIKTIGT Snygg och bra design och har för mig att priset var ca 2lax skickat och klart...

Bild från mrGoogle
1963.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack för svaren killar! Kineserna ska vara riktigt vassa tydligen, sen ska ju Sea-Gull ha handarbetade Tourbilloner som i sammanhanget är billiga om man jämför Schweizarnas. En punkt dom halkar efter på är väl dock vattentäthet, jag är osäker om Sea-Gull överhuvudtaget har klockor som tål 200m
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har extremt dålig erfarenhet... Två utav två har varittrasiga vid leverans... Och då skulle den ena blivit extra kvalitetskontrollerad för att se till att den inte var trasig
 
Bingoraalf skrev:
Jag har extremt dålig erfarenhet... Två utav två har varittrasiga vid leverans... Och då skulle den ena blivit extra kvalitetskontrollerad för att se till att den inte var trasig

Beklagar det, minns ditt svar i en tråd för några veckor sedan. Jag var på vippen att trycka på köp-knappen och inhandla en likadan; alltid kul med en kolumnhjulskronograf med fint utseende och med en historia (från det kinesiska flygvapnet). Men när du fick två trasiga exemplar efter varandra svalnade intresset. :| Har du fått en tredje av dem ? Det är ju bara att fortsätta reklamera när produkten är trasig.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett alternativ kan ju vara Precista PRS-5 med Sea Gull ST19-verk. Då blir det ju lite mer kvalitet på totalen (Precista är bra stuff IMO).

Kolla här: http://www.timefactors.com/precista.htm (scrolla ner lite så finns PRS-5 där med full spec).

Det bästa av två världar?
 

KMS

Rolex
Köpte en M186s till min mor för ett tag sen. Hon ar helnöjd. Upplever det i alla fall som den klockan är väldigt prisvärd. Sen att läderbandet är lite sämre kvalla får man väl räkna med.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
masterkiller skrev:
Testade @Pappikjolo vid förra GTG'n och gillar den skarpt...

RIKTIGT RIKTIGT Snygg och bra design och har för mig att priset var ca 2lax skickat och klart...

Bild från mrGoogle
1963.jpg

Yup. ca 2000 kr hemma. Köpte min (21 jewels) via http://www.watchunique.com/ och är helt nöjd med klockan. Bandet fnasar dock, men det skulle säkert Singular kunna fixa mot inte alltför ringa ersättning :D

/Pappikjolo
 

Parmesan

Breitling
Jag har haft min i snart 2 år skulle jag gissa. Modellen heter M170S.
Jag har också haft lite otur med den här klockan. Efter ca. 2 månader märkte jag att det var nån typ av sten som hoppade omkring inuti klockan så jag lämnade in den hos urmakare som skruvade av baksidan och tog ut stenen.
Kort därefter släppte visaren vid kl. 9. Jag skickade då tillbaka den till fabriken och de satte tillbaka visaren korrekt. Har alltid fått bra bemötande och service från leverantören, så det kan jag inte klaga på. Däremot är det ju tråkigt att jag haft 2 problem på denna tid som jag haft den. Mycket klocka för liten peng!

Försöker bifoga en bild på klockan också:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har det inte varit mycket snack om vad som är Sea-Gull och inte? Har för mig att det finns mycket fake? Samtidigt som de verkar ha en del olika finhetsgrader på verken? För visst är det Sea-Gull som även tillverkar minute repeaters?

Väldigt förvirrad och okunnig i ämnet dock.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Bingoraalf skrev:
Jag har extremt dålig erfarenhet... Två utav två har varittrasiga vid leverans... Och då skulle den ena blivit extra kvalitetskontrollerad för att se till att den inte var trasig

Beklagar det, minns ditt svar i en tråd för några veckor sedan. Jag var på vippen att trycka på köp-knappen och inhandla en likadan; alltid kul med en kolumnhjulskronograf med fint utseende och med en historia (från det kinesiska flygvapnet). Men när du fick två trasiga exemplar efter varandra svalnade intresset. :| Har du fått en tredje av dem ? Det är ju bara att fortsätta reklamera när produkten är trasig.

Har också en SeaGull 1963. Fantastiskt snygg klocka med bra finish för en rimlig peng. Köpte min från WatchUnique.
Hade dock problem att spärren till uppvridningsmekanismen pajade efter ett halvår (nu är jag betydligt försiktigare när jag vrider upp den). Fick dock en ny utan problem.
 

vonhall

Rolex
80talisten skrev:
Hur är attityden till Sea-Gull här på forumet? Jag har aldrig hållt eller aldrig "sett en i verkligheten" Men jag har nästan bara hört gott om klockmärket, bra kvalitet och prestanda för en liten peng. Någon på forumet som sitter på en sådan? Jag skulle själv kunna tänka mig köpa och pröva en men har dock inte riktigt hittat någon modell det skulle kunna vara..

Bor du i närheten av Göteborg så får du gärna låna min Seagull Chrono 1963! Är övertygad om att du kommer att gilla den :)

_MG_7327.jpg


132dd8b9.jpg


61c0a00f.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bjuder på en bildkavalkad i skiftande fotokvalitet (från dåligt till extremt dåligt :) )

Först på ett nato med mörkbeige nyans (inte så gult som bilden får det till)
SeaGull1963BeigeNato.jpg



Naturfärgat skinnato
SeaGull1963LeatherNatoNatural2.jpg



Brunt skinnato (kanske min personliga favorit)
SeaGull1963LeatherNatoBrown1.jpg



Mörkblått natoband
SeaGull1963NavyNato3.jpg



Tjockt brunfärgat tygband
SeaGull1963BrownTextile2-piece1.jpg



Canvas, beige med dragning åt grönt
SeaGull1963BeigeNato2-piece2.jpg



2-piece Zulu, grönbrunt
SeaGull1963OliveBrown2-piece1.jpg



Baksida
SeaGull1963back.jpg



Jag gillar att klockan fungerar med många olika band :D

Har ni mycket tid över kan jag rekommendera mer läsning (och bilder) på:
http://forums.watchuseek.com/f72/seagull-1963-reissue-available-seagull-hk-directly-420653.html
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Kinesiska fiskmåsar

Kul med kinesiska kronografer. Just denna inte min kopp te... men hur ser det ut med andra modeller? Har länge vart sugen på typ en fin gammal heuer ungefär som den Aurum säljer. Eller nån lite mer sportig, kanske lite tropic dykarkronograf... MEN de är ju så förbannat dyra. Nån kinesisk fiskmås? Hittar spontant ingen när jag googlar.
 

David

Bödeln
Jag hade en tourbillon-period då jag var nära att köpa en eftersom det var den enda som var ens i närheten av att rymmas inom budget, men jag kunde aldrig riktigt förlika mig med klockans utseende. Lika bra det, kan jag tycka så här i efterhand.
 

Bruset

Panerai
gillar denna skarpt. bandbredd? misstänker 18 mm vilket vanligtvis brukar kännas lite "fjuttigt". kanske funkar här..?
 
Okej, nu har jag lagt en beställning hos WatchUnique efter M.L's fina bilder på SeaGull 1963 Chronon. Tänker bära dinkan med blått NATO, det får bli min nya beater och den enda icke-Omegan i huset för tillfället faktiskt. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Är det någon som vet om S-G har någon Perpetual calender komplikatiom i någon av deras klockor?
 

Bruset

Panerai
till det facila pris som den erbjuds för, blir man ju oerhört sugen. en kronograf för under 2 lök. och så j...a cool!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Okej, nu har jag lagt en beställning hos WatchUnique efter M.L's fina bilder på SeaGull 1963 Chronon. Tänker bära dinkan med blått NATO, det får bli min nya beater och den enda icke-Omegan i huset för tillfället faktiskt. :)
Härligt. Glad att jag kunde hjälpa till :D
Ser fram mot omdöme om kvalitet och urverk jämfört med dina andra klockor. Utseendemässigt kan jag garantera att du inte kommer att bli missnöjd.
 

Bruset

Panerai
skulle uppskatta en recension av und.sk. mkt! vad den gubben inte verkar veta om klockor i största allmänhet, är nog inte värt att veta. för att dra till med en gammal klyscha..
 

Pleximannen

Cartier
Jag känner mig inte helt övertygad. För mig känns det som att dricka kinesiskt vin - det funkar liksom inte hur man än vrider å vänder på det. Sorry...
 

Pleximannen

Cartier
80talisten skrev:
Pleximannen skrev:
Jag känner mig inte helt övertygad. För mig känns det som att dricka kinesiskt vin - det funkar liksom inte hur man än vrider å vänder på det. Sorry...
:D Vad tycker du då om Seiko? Som att äta Suschi? :D

Helt annan sak. Har själv en SKX007. En klassiker. Jag tycker väl att en del av deras klockdesign inte sällan är lite sisådär jämfört med europeisk design (totalt subjektivt... ) men byggkvaliteten är ju finfin.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Pleximannen skrev:
80talisten skrev:
Pleximannen skrev:
Jag känner mig inte helt övertygad. För mig känns det som att dricka kinesiskt vin - det funkar liksom inte hur man än vrider å vänder på det. Sorry...
:D Vad tycker du då om Seiko? Som att äta Suschi? :D

Helt annan sak. Har själv en SKX007. En klassiker. Jag tycker väl att en del av deras klockdesign inte sällan är lite sisådär jämfört med europeisk design (totalt subjektivt... ) men byggkvaliteten är ju finfin.
Jag kan förstå att deras designer inte tilltalar alla, då det i många fall är så genuint japanskt. Men om du gillar SKX007 så hade du med stor sannolikhet gillat Sumo och MM300 också då dessa har mycket DNA från deras äldre vintage dykare.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Bingoraalf skrev:
Jag har extremt dålig erfarenhet... Två utav två har varittrasiga vid leverans... Och då skulle den ena blivit extra kvalitetskontrollerad för att se till att den inte var trasig

Beklagar det, minns ditt svar i en tråd för några veckor sedan. Jag var på vippen att trycka på köp-knappen och inhandla en likadan; alltid kul med en kolumnhjulskronograf med fint utseende och med en historia (från det kinesiska flygvapnet). Men när du fick två trasiga exemplar efter varandra svalnade intresset. :| Har du fått en tredje av dem ? Det är ju bara att fortsätta reklamera när produkten är trasig.

Tyvärr inte, jag gav upp efter två försök... Jäkligt synd faktiskt för klockan är riktigt läcker annars
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Kinesiska fiskmåsar

Går det att pressa priset om den inhandlas direkt i kina eller är det marginell skillnad?

skickat med telefonen.
 
Topp