Jag kan numera stolt titule mig som ägare av en King Seiko!
Efter lite letande och väntande kom en passande King Seiko ut och jag smet åt mig denna lilla pärla.
Storyn bakom King Seiko känner ju många till...
Seiko skapade Grand och King Seko för att tävla om att skapa en amazing klocka. Dom sopade banan med alla klockor från Ost-landet. GS fick fortsätta och bla bla bla bla
kort sagt.. fantastis klock som är as-cool på alla sätt!
Såå.. vad har vi då?
Jo en King Seiko 5626-7040 från 1972
chronometer-certifierad high-beat på typ 37mm.
Jäklar va mycke bättre hon är i verkligheten än på crapy bilder tagna med en IPhone. Man känner verkligen kvaliten osa ur denna klocka! Ska försöka fixa bättre bilder. Blev seriöst överraskad när jag öppnade paketet och såg henne live.
50 år gammal, lite sliten, trasig men gav mig ändå en genuin ”Wow”-känsla…
Det hade jag inte väntat mig.
Hon har cirkulerat på forumet tidigare, lämnade en stund men är nu äntligen tillbaka.
Som bilderna visar har hon levt ett hårt liv och åkt i backen, tappar en sekundvisare och stannat.
Tanken med denna tråd är att vi ska följa återupplivningen.
Jag och en god vän (urmakare) ska serva henne och tänkte att vi kan följa resan här tillsamman.
Vi får helt enkelt se vad som händer, vilka problem vi stöter på, kul saker med urverket vi hittar osv osv.
Hoppas ni vill följa med!
Efter lite letande och väntande kom en passande King Seiko ut och jag smet åt mig denna lilla pärla.
Storyn bakom King Seiko känner ju många till...
Seiko skapade Grand och King Seko för att tävla om att skapa en amazing klocka. Dom sopade banan med alla klockor från Ost-landet. GS fick fortsätta och bla bla bla bla
kort sagt.. fantastis klock som är as-cool på alla sätt!
Såå.. vad har vi då?
Jo en King Seiko 5626-7040 från 1972
chronometer-certifierad high-beat på typ 37mm.
Jäklar va mycke bättre hon är i verkligheten än på crapy bilder tagna med en IPhone. Man känner verkligen kvaliten osa ur denna klocka! Ska försöka fixa bättre bilder. Blev seriöst överraskad när jag öppnade paketet och såg henne live.
50 år gammal, lite sliten, trasig men gav mig ändå en genuin ”Wow”-känsla…
Det hade jag inte väntat mig.
Hon har cirkulerat på forumet tidigare, lämnade en stund men är nu äntligen tillbaka.
Som bilderna visar har hon levt ett hårt liv och åkt i backen, tappar en sekundvisare och stannat.
Tanken med denna tråd är att vi ska följa återupplivningen.
Jag och en god vän (urmakare) ska serva henne och tänkte att vi kan följa resan här tillsamman.
Vi får helt enkelt se vad som händer, vilka problem vi stöter på, kul saker med urverket vi hittar osv osv.
Hoppas ni vill följa med!
Senast ändrad: