• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad King Seiko 45-7000, 1969, 36000 vph

_jonte

Patek
Säljer en helt orörd och opolerad King Seiko 45-7000 från 1969. Tavlan är patinerad och har fått lite av en gyllene ton. Mycket snyggt tycker jag själv. Boetten har kvar all sin kantiga geometri. Bruksspår på ytorna (se bilder nedan), men inga djupare hack eller repor. Originalglaset har några små swirls som endast syns nära.
Urverket är cal. 4500 och är samma verk som i Grand Seiko 45**, men med lägre grad av regulering. 36000 vph och manuellt uppdrag. Timar klockan just nu och efter 24h ligger den ligger det nära +-0s, garderar mig till 'inom 2s/dag'. Fyller på med kraftreserven när den stannat. Okänd servicehistorik, men ovan antyder att urverket är i bra skick. (tidigare ägare hävdar att han servat den)
EDIT: Den stannade efter nästan 41 h, mycket bra! :)
Kommer på Seiko-länken (ej KS) på bilderna, (härligt) rassligt och kan vara ungefär samtida, men jag vet ej. Passar upp till ca 20cm handled.
Klockan mäter 37mm på bredden och strax över 9mm tjock (tunn).

Pris: 4000 kr skickad med rek. post inom Sverige.

PA122278.jpg

PA122281.jpg

PA122283.jpg

PA122284.jpg


Sist en lånad bild på hur modellen ser ut på läder.
IMG71051-20110301-1027.jpg
 
Topp