• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kings nya klockblogg

Singular

Rolex
2-Faktor
V

Vad ska du syssla med framöver?

Det råder ingen brist på arbete för min del, så ingen anledning att oroa sig. Jag roddar min lilla firma, tar de skrivgig som bjuds och lönearbetar rätt mycket. Det är såklart jättetråkigt att inte kunna fortsätta i KINGs regi, men med de förutsättningar som tidningen blev nödda att sätta för uppdraget (att det i praktiken inte fick kosta någonting) är det inte så konstigt.

...och om någon behöver sak- och/eller skrivkunnig kan man ju säga till.
 
  • Like
Reactions: Wii

Rber

Audemars
2-Faktor
Det råder ingen brist på arbete för min del, så ingen anledning att oroa sig. Jag roddar min lilla firma, tar de skrivgig som bjuds och lönearbetar rätt mycket. Det är såklart jättetråkigt att inte kunna fortsätta i KINGs regi, men med de förutsättningar som tidningen blev nödda att sätta för uppdraget (att det i praktiken inte fick kosta någonting) är det inte så konstigt.

...och om någon behöver sak- och/eller skrivkunnig kan man ju säga till.
Planerar du att blogga något på "egen hand" framöver?
 

Whedda

Rolex
Riktigt illa tycker jag..Så jävla mycket kvalité och bra svar/referenser som skulle hjälpt framtida googlesökningar

Även jag tycker de skall vara kvar men de går att komma åt genom Google. Ligger bara inte kvar på Sajten då de tyckte det blev otydligt med två Klockbloggar i blogglistan.

Skall passa på att klargöra att det var Singular som på allvar startade även mitt klockintresse så ingen är gladare än jag om hans inlägg finns tillgängliga.

Tyvärr är det inte aktuellt att jag tar över hans blogg utan King ville att det skulle startas en ny. Detta är webredaktörens ansvar och tyvärr inget jag kunnat påverka.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Hmpson

Cartier
Även jag tycker de skall vara kvar men de går att komma åt genom Google. Ligger bara inte kvar på Sajten då de tyckte det blev otydligt med två Klockbloggar i blogglistan.

Skall passa på att klargöra att det var Singular som på allvar startade även mitt klockintresse så ingen är gladare än jag om hans inlägg finns tillgängliga.

Tyvärr är det inte aktuellt att jag tar över hans blogg utan King ville att det skulle startas en ny. Detta är webredaktörens ansvar och tyvärr inget jag kunnat påverka.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Kan helt förstå det där med nystart. Men skulle man kunna tänka sig att den finns kvar på gamla adressen fast "olänkad"? Nya adressen är vad jag förstår "/klockblogg" och gamla var väl "/klockbloggen". Då kan man iallafall hitta den ordentligt och läsa. Kan det funka?
 

Whedda

Rolex
Kan helt förstå det där med nystart. Men skulle man kunna tänka sig att den finns kvar på gamla adressen fast "olänkad"? Nya adressen är vad jag förstår "/klockblogg" och gamla var väl "/klockbloggen". Då kan man iallafall hitta den ordentligt och läsa. Kan det funka?

Jag har uttryckligen bett om just detta då som jag skrev tidigare även jag fostrats i Singulars lära. Sen även av rent praktiska skäl för att se hur vida vissa ämnen belysts nyligen etc.

Tyvärr har jag ingenting med dessa saker att göra på king och bidrar endast med det redaktionella arbetet. Har i nuläget mer än en heltidstjänst som Redaktör och skribent för två titlar utöver bloggen så detta är bokstavligen något jag i nuläget får driva ideellt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp