• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kjell & Co's klockverktygssats

Hej alla!
Jag funderar på att skaffa mig en ultraljudstvätt och Kjell & Company har en på extrapris som jag funderar att handla mig, tänkte ha den till att rengöra lite klockarmband, patronhylsor till "afrikastudsaren", etc.

Men jag ser att samma firma har en verktygssats med olika klockverktyg för 399:- Vad tror ni om den? Man kan ju köpa sådana satser för runt 200:- via Engelska eBay men dessa hamnar väl på runt 250/275:- inklusive frakt. Men jag stöttar gärna lokala förmågor så jag funderar på att handla det där kit'et på Kjelle här i Luleå bara det i alla fall inte är sääämre än dom där kit'en från eBay...

Rikard
 

joh.jonsson

Panerai
Jag köpt ett sånt kit häromdagen. lite småplastig feeling på grejjorna, men överlag så verkar det helt okej för det priset. Har inte provat det än men men =)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
beställde ett kit från ebay, inte swiss made direkt men den heter duga, kostade mig 8 dollar, 12 med frakt.
 

jabla

Sarlacc
rikard454 skrev:
Hej alla!
Jag funderar på att skaffa mig en ultraljudstvätt och Kjell & Company har en på extrapris som jag funderar att handla mig, tänkte ha den till att rengöra lite klockarmband, patronhylsor till "afrikastudsaren", etc.

Men jag ser att samma firma har en verktygssats med olika klockverktyg för 399:- Vad tror ni om den? Man kan ju köpa sådana satser för runt 200:- via Engelska eBay men dessa hamnar väl på runt 250/275:- inklusive frakt. Men jag stöttar gärna lokala förmågor så jag funderar på att handla det där kit'et på Kjelle här i Luleå bara det i alla fall inte är sääämre än dom där kit'en från eBay...

Rikard

Ultraljudstvätten kan jag rekommendera men har ingrn koll verktygssatsen. Däremot är det alltid en trevlig upplevelse att att handla på Kjelle och aldrig några problem när man vill reklamera något, bara positiva erfarenheter därifrån. Skulle gissa att du kan hitta samma saker på Ebay för halva priset om anstränger dig och tycker det är värt det.
 

paradis

Audemars
Från Ebay kan det vara mycket billigare,men man får vänta för länge på grejer.Många säljer från Hong Kong,ock det tar ......tid.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag köpte verktyg från ebay. Det är junk men duger till att göra sina första trevande försök med.
 
C

Crowolf

Guest
Re: Kjell & Co's klockverktygssats

Beställde boettöppnare från Hong Kong, fri frakt och jag hade den på 5 dar. Det är acceptabelt! :)
 

leicaphile

Panerai
Har en sån. Armbandsverktyget är skräp (IMO) men resten verkar dugligt. Kan dock hitta liknande bra mycket billigare på Amazon UK.
 

McGyver

Rolex
Re: Kjell & Co's klockverktygssats

Köpt massor från Hongkong - tar oftast 5dagar att få hem, så inget som borde avskräcka från köp!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: Kjell & Co's klockverktygssats

Kolla AliExpress, pyntade en hundring för stor verktygssats + en rejälare öppnare för skruvboett. Hemma på ca 10 dagar, betalningen låses upp men hamnar hos säljaren först när du godkänt varan = Utebliven leverans ger pengarna tillbaka omedelbart, kineserna är riktigt rädda om sina stjärnor i betygssystemet.
 
medinfoto skrev:
Har en sån. Armbandsverktyget är skräp (IMO) men resten verkar dugligt. Kan dock hitta liknande bra mycket billigare på Amazon UK.
Äsch, det är väl mest armbandsverktyget jag kommer att använda mest misstänker jag... Kanske att jag försöker köpa ett hyfsat sånt istället för den där satsen då. Men en ultraljudstvätt blir det i alla fall, har kommit på många användningsområden för den när man har många olika intressen (veteranbilar/motorcyklar, gamla flipperspel, jagar, etc...)

Rikard
 
Topp