• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klädbyte på GS-en

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ombyte förnöjer som man säger, så jag köpte ett 19mm-16mm läderband från watchobsession.co.uk och ett 16mm GS-spänne från seiyajapan.com

Snabb leverans från båda, bra pris på lädret och bra kvalle.

Först klär jag av henne. Åååh vilka fina former.
DSC_0045.jpg


Härlig baksida.
DSC_0047.jpg

DSC_0047-2.jpg


Bling bling-spänne;
DSC_0052.jpg


Wrist shot:
DSC_0056.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rber skrev:
Snyggt! Bärs den större eller mindre på lädret jämfört med länk?
Ser mindre ut på läder eftersom det avsmalnar mer och är svart.

Rber skrev:
Skumt att inte bilderna fungerar i Tapatalk men visas via webbläsaren?!
Det är för att jag lade upp länkerna till fullstorleksbilderna. Tog bort det nu på bekostnad av storleken på bilderna, bara för din skull. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bjussar på en bild på länken. Sjukt fint borstad och sexigt spänne. Det är charmigt med upphöjd logga istället för nedsänkt.

DSC_0045-2.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
På med länken för fan!!!! :evil: fast den var fin på det där armbandet... Men förespråkar ändå länk envist...
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Visst, läder är lite mindre universellt användbart än stållänk....MEN - jag tycker klockan lyfter flera steg med läder på. Hoppas du vågar prova olika färger OCH kroko skall det vara på en GS!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är inte ett hirsch nej. Läs under bandet och vad det står i första inlägget. ;)
De enda banden jag hittade som gick från 19-16mm var detta, ett äkta crockoskinn hirsch för 1600kr och original som även det är svindyrt. De andra två var jag för snål för. Det hade blivit totalt minst 2000kr och det får man ju för 17 en ny klocka för. :D

Det nya lädret sitter sjuuukt skönt, men det är lite ovant med 16mm vid spånnet. Jag har ett 20-18mm jag säkert kan slänga på, men man vill ji ha ett GS-spänne. Det höjer lyxen ett snäpp med rätt spänne.

Ang kotym, så är det väl dessutom läder och inte länk som gäller till kostym?! I alla fall om man frågar en britt över 50 år.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Ville inte avslöja igår att jag hade en GS på ingång, men jag hamnade på Seiya av en slump och hade lagt en beställning på ett likadant spänne precis innan din tråd dök upp. Har dock inte beställt något band, funderar på något ljusare...
 
Topp