• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Angående Stone Island som nämns ovan har jag haft totalt tre jackor. "Innerfodret" föll bokstavligen sönder efter en regnskur på en av dem. En tunn jacka släppte en knapp på så att det blev hål i den. Den tredje har det blivit massa suspekta märken i tyget på. Antingen har jag haft otur eller så är det helt enkelt skräp kontra vad man betalar. Ingen av dem använda mer än ett år och inte varje dag.
Haft plagg därifrån som är runt 10 år gamla utan några större tecken på slitage
 
D

Deleted member 5780

Guest
Nudie har ju ett gäng modeller med olika passform annars. Köpte Lindeberg senast, modell Jay, som jag tyckte var lagom luftiga. Hade iofs alldeles för tighta jeans innan....
J Lindeberg "Jay" är ju en superslim stretchmodell med stuprörsjeans som man antingen måste gå upp tre storlekar eller svälta sig för att komma i? Inte riktigt lösningen på kavajmatchningen va?
 
D

Deleted member 5780

Guest

Kessler

Rolex
2-Faktor
Ska på dop imorgon. Brukar sällan klä upp mig mer än skjorta men tänkte göra det denna gång. Blir blå kavaj med ljusgrå chinos i lite finare kvalité.

Har några alternativ.

1. Tshirt under kavajen? Lite sugen på det men kanske skjorta som gäller? Grå eller vit isf.
2. Vit skjorta med blåblå slips och vit näsduk.
3. Skjorta utan slips och näsduk.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Ska på dop imorgon. Brukar sällan klä upp mig mer än skjorta men tänkte göra det denna gång. Blir blå kavaj med ljusgrå chinos i lite finare kvalité.

Har några alternativ.

1. Tshirt under kavajen? Lite sugen på det men kanske skjorta som gäller? Grå eller vit isf.
2. Vit skjorta med blåblå slips och vit näsduk.
3. Skjorta utan slips och näsduk.
1. NÄJJJ!
2. Nja med slirre till chinos
3. Yes, låter snyggt.

Glöm inte att skorna gör skillnad.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
I modesvängar har en ny typ av silhuett blivit populär de senaste åren (tack vare Balenciaga, Lanvin mfl). De är motsatsen till tight, snarare nästan hiphop-stora byxor men i finare material:

Det här är Hope Sthlm



39397655_10156637422923055_1325981276154363904_o.jpg

34847721_10156457571633055_705868821306540032_o.jpg


Min fråga är, tycker @Carlf att det är värre än det tighta och korta eller lika illa?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    23.5 KB · Visningar: 1
D

Deleted member 5780

Guest
I modesvängar har en ny typ av silhuett blivit populär de senaste åren (tack vare Balenciaga, Lanvin mfl). De är motsatsen till tight, snarare nästan hiphop-stora byxor men i finare material:

Det här är Hope Sthlm



39397655_10156637422923055_1325981276154363904_o.jpg

34847721_10156457571633055_705868821306540032_o.jpg


Min fråga är, tycker @Carlf att det är värre än det tighta och korta eller lika illa?
Wtf.
Svårt att säga vilken stil som får en att se mest retarderad ut, men det är ju bara att gå på om man gillar schlagertight eller hiphopslappt. Har dock svårt att se andra än Snoop doggystyle som funkar i det där. Och tightstilen får man ju vara Ola Salo för att ro hem...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Wtf.
Svårt att säga vilken stil som får en att se mest retarderad ut, men det är ju bara att gå på om man gillar schlagertight eller hiphopslappt. Har dock svårt att se andra än Snoop doggystyle som funkar i det där. Och tightstilen får man ju vara Ola Salo för att ro hem...

Ändå snällare än jag trodde du skulle vara. Redan på flaskan?
:D
 

stigge

Omega
2-Faktor
I modesvängar har en ny typ av silhuett blivit populär de senaste åren (tack vare Balenciaga, Lanvin mfl). De är motsatsen till tight, snarare nästan hiphop-stora byxor men i finare material:

Det här är Hope Sthlm



39397655_10156637422923055_1325981276154363904_o.jpg

34847721_10156457571633055_705868821306540032_o.jpg


Min fråga är, tycker @Carlf att det är värre än det tighta och korta eller lika illa?
:D
Det där ger vibbar till tidigt 90-tal och baggy Levis jeansen, vad fasiken det nu var för 5xx modell....o_O?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Kan nån tipsa om en schysst mörkblå skjorta? Den enda jag hittat som ser ok ut (färg, passform, etc) är https://www.careofcarl.com/sv/artik...lim-fit-garment-dyed-oxford-shirt-navy-2.html - men skippar gärna hästen.

Budget max 2500kr. Får gärna vara nåt flanell/höst-tyg.

Testat en flanell från finamore men var inte såld på den. Tråkig krage.
NN07, om passformen funkar för dig. Lite ruffigare än RL dock, mer till jeans än till kavaj.
Annars har ju både Shirtonomy och liknande tjänster denim- och flanell nu.
 
NN07, om passformen funkar för dig. Lite ruffigare än RL dock, mer till jeans än till kavaj.
Annars har ju både Shirtonomy och liknande tjänster denim- och flanell nu.
Hade gärna haft nåt som passat till kavaj, eller kanske en cardigan och udda byxor eller nåt.

Kanske ska kika på shirtonomy och se hur deras MTM passar mig. Aldrig testat förut.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
En fredagsamarone slut!
Men seriöst, nykter eller dretfull så har snubbarna på dina bildexempel klätt sig i jättefina brallor. För någon fyra storlekar större än de själva.

Hahahaha ja jävlar ja. Jag är ju så knäpp att jag tycker att det är snyggt!


@TomasBStockholm @Carlf Lagom är alltid bäst!:) Åtminstone när det gäller hur snäva och långa brallorna ska vara. Ni som tycker annorlunda är lättpåverkade varelser som inte vet bättre!:D

Hehehe
Vad tycker vi om Antonio Ciongolis senaste alster? (Apropå ”lagom” och byxor)

https://www.grailed.com/drycleanonly/in-medias-res-antonio-ciongoli

:)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Äger en sådan https://www.sir.se/se/marken/sir-of-sweden/agnelli-white-shirt
Bra passform för mig 189/80 och härlig kvalitet.
Helt klart trevlig skjorta för priset, men inget utöver det vanliga.

Har ett par. Jämförbara med oscar jacobsson, tiger,... Skulle du ha turen att de sitter perfekt på dig i passformen så kör
Fick hem två skjortor från Sir. Inte imponerad alls dessvärre, och dessutom satt de alldeles för tight över bröstet på mig. Blir retur :(
 
Fick hem två skjortor från Sir. Inte imponerad alls dessvärre, och dessutom satt de alldeles för tight över bröstet på mig. Blir retur :(
Tkr det mesta från SIR e skit.

Köpte en rock från dom förra hösten som är inne på andra vändan hos skräddaren. Köpte den för halva priset och är ändå besviken.

Även känt på många av deras varor i butik.

Blir inget från mig från SIR iaf :)
 
Topp