• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Nedstoppad polotröja, hiss eller diss?
Jag tycker att det är snyggt på bild men känner att det är svårt att bära upp.
E169E125-9CBC-4EF0-A764-1E3BD6E4CFF7.jpeg
Given hiss förutsatt att det är rätt byxa.
Anses det som mer acceptabelt med en nedstoppad polotröja än en nedstoppad Crew neck eller en V-neck? Isf varför?

Om man har en slim eller vältränad figur med noll extra hull runt magen kan det se ok ut. Men snubben på bilden behöver komma ner lite på jorden, liksom hans byxor. Vi vill inte se så mycket av hans strumpor när han inte ens böjer benen.
Tycker du byxan är för hög i midjan?
Vad gäller längden är dom korta, men det är väl ganska sällan man ser produktbilder där allt sitter perfekt?

Nej det spelar inte mig någon roll. Handlar återigen mer om vad den kombineras med för byxa eller eventuell kavaj. Jag tycker det i princip alltid ser bättre ut med instoppade skjortor, tröjor och pikéer om man bär en kavaj över.
Eller en lång knäppt rock så man slipper se ;)

Vad gäller längden är dom korta, men det är väl ganska sällan man ser produktbilder där allt sitter perfekt?
Nej brallorna känns ok i midjan. Men jag fattar inte grejen med att utgå från no break och sen klippa av sju cm till, det måste ju dra om knäna till slut. Piratbyxor.

Nej det spelar inte mig någon roll. Handlar återigen mer om vad den kombineras med för byxa eller eventuell kavaj. Jag tycker det i princip alltid ser bättre ut med instoppade skjortor, tröjor och pikéer om man bär en kavaj över.
Då tycker vi olika angående tröjorna. Men det är helt OK, det är trots allt väldigt subjektivt. Jag har personligen svårt för instoppade tröjor (även till kavaj).

Har en brun mockajacka som börjat se "långhårig" ut på ärmarna. Svårt att förklara men det har gått från att se ut som mocka till typ pälsliknande. Finns det något man kan göra åt detta? Nästan så jag är sugen på att ta fram rakhyveln, hehe.

Se bild nedan om ni inte förstod min fina beskrivning. :)
IMG_20180929_202145.jpg

Brukar snarare vara så att det sitter perfekt enligt stylisterna. Sen att vi sitter här och tycker att byxorna är för korta.. Ptja, det är ju "mode" just nu. Det är snarare sällan man hittar produktbilder där allt sitter som man själv tycker att det ska sitta. :D

Testade dessa efter jobbet. Trevliga, med lagom midja och ett schysst fall.

Stora frågan är; kastar man sina pengar i sjön om man lägger 2k på ett par Morris Heritage sett till alternativ?
Har 0 erfarenhet av Morris.

https://www.careofcarl.com/sv/artik...n-flannel-pleated-turn-up-trousers-brown.html
15051711r_3.jpg

Jag köpte ett par Morris Heritage tweed brallor förra säsongen som jag är fasligt nöjd med. Nu slog jag förvisso till på ströms rea ifjol, men hade nog kunnat betalat fullpris för dom. Faktum är att jag precis beställt mina första par brallor från Luxire med måtten från dom..

Letat ett tag efter en jacka/rock att ha nu i vinter, blev denna från NN.07 den ska tåla lite regn och rusk vilket är bra när man bor i Lund.
Namnlös.png
"Blake"?
Har en sån. Du kan vara lugn gällande vädertåligheten, fullständigt vind- och vattentät samt smidig knäppning.

Har ni i denna tråd koll på vad som hänt med Marcus Malmborg? Var himla sugen på en Eidos Lupo nu till hösten men han verkar ha stängt ner sin hemsida?

Tillbaka
Topp