• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hela diskussionen känns lite svart eller vit, typ antingen gillar man no break eller längre längd. För mig är svaret helt kopplat till vidden på byxan. Är det en smalare fotvidd, upp till 18 cm, så föredrar jag no break. Men om fotvidden är 18,5-19 cm så väljer jag half break. Anledningen är att om man väljer en kortare längd i kombination med en beredare fotvidd står byxbenet ut som en flagga ovanför hälen. Om man då ökar längden med en halv till en centimeter gör det lilla vecket som bildas på framsidan att byxan vinklas ner mot hälen på baksidan.
Ska vi förfina detta ytterligare, så påverkar också skostorleken hur vi upplever fotvidden. Dvs om du har 47 i skostorlek ska du undvika en smalare fotvidd om du inte är ute efter den där klassiska clown-looken!

Två par till beställda från Luxire, några smärre ändringar i måtten från testbyxorna, och lite andra önskemål; bad om knappar för hängslen och att få single pleat istället för dubbel (utgick från deras high waisted dress pant). Ena paret blir i en blå twill, andra i mörkgrå manchester, nu blir det en spänd väntan på att de ska landa.

Du som har lite erfarenhet @M.L. - brukar de lösa såna här önskemål utan bekymmer m.a.p. single pleat och sådär? :D

Två par till beställda från Luxire, några smärre ändringar i måtten från testbyxorna, och lite andra önskemål; bad om knappar för hängslen och att få single pleat istället för dubbel (utgick från deras high waisted dress pant). Ena paret blir i en blå twill, andra i mörkgrå manchester, nu blir det en spänd väntan på att de ska landa.
Du som har lite erfarenhet @M.L. - brukar de lösa såna här önskemål utan bekymmer m.a.p. single pleat och sådär? :D
Har alltid funkat bra med mina önskemål.:)

Är det möjligt att lägga upp ett par flanellbyxor från längd 34 till ca 30 eller är det en för stor justering för att det ska bli bra?

Är det möjligt att lägga upp ett par flanellbyxor från längd 34 till ca 30 eller är det en för stor justering för att det ska bli bra?
Inga större problem om byxorna har rak passform. Är de mer avsmalnande så går det också att lösa, men kräver lite mer jobb. Inga som helst problem för en skräddare att lösa för någon hundring.

Snarare positivt är min första tanke, för då finns tillräckligt med tyg för breda slag :hungry:
Och som tossefar skriver så fixar en bra skräddare det mesta.

• Like
Reactions: pnt
Vilken av följande MTM tjänster skulle ni säga är bäst i västra Götaland: Brothers, pelote eller blugiallo?

Har jag missat någon som ni hellre tipsar om så är jag all ears

Snarare positivt är min första tanke, för då finns tillräckligt med tyg för breda slag :hungry:
Och som tossefar skriver så fixar en bra skräddare det mesta.

Inga större problem om byxorna har rak passform. Är de mer avsmalnande så går det också att lösa, men kräver lite mer jobb. Inga som helst problem för en skräddare att lösa för någon hundring.

Tack! De är något avsmalnande men skönt att det inte ska vara några problem då. Blir skräddaren imorgon :)

Letar fortfarande som en galning efter en beige/brun/taupe ziptröja. Frågade längre bak i tråden, men det var inget som lirade färgmässigt.
Främst halvzip jag söker, och vill nog undvika kashmir mtp att jag lär slita ut skiten innan 2019.. :)

Vill försöka hålla mig under 2 lax. Tips???

Bära en Barbourscarf i deras klassiska mönster, gör det sig på en 22-årig man?
Kan tycka det är lite smaklöst ibland. Lite som en vandrande skyltdocka.

Letar fortfarande som en galning efter en beige/brun/taupe ziptröja. Frågade längre bak i tråden, men det var inget som lirade färgmässigt.
Främst halvzip jag söker, och vill nog undvika kashmir mtp att jag lär slita ut skiten innan 2019.. :)

Jag köpte en beige från dale of norway från boozt för nåt år sen, tror under tusenlappen. Bra skit.

Har inte kollat bakåt i tråden, men Gran Sasso gör riktigt bra tröjor. https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/gran-sasso-vintage-merino-fashion-fit-half-zip-brown.html

Det var ett tyg som inte fanns online än, bifogar alla val jag gjorde!
56354C1C-8BF6-439D-B8B0-D7E0991266E3.png
Magiskt monogram! Kanske snor den i framtiden :D

Jeans med hög midja som finns att prova i Stockholm, vars ska man vända sig till då?

COF har gabucci vet jag och sedan har vi Levi 501, Nudie hade bara hög midja för damer om man ska tro på deras hemsida.

Vilka andra alternativ finns det?

Jag köpte en beige från dale of norway från boozt för nåt år sen, tror under tusenlappen. Bra skit.
Ingen lycka där dessvärre!
Inte rätt färg, vad jag letar efter med ljus och lykta är alltså snarare beige/taupe :)

Jeans med hög midja som finns att prova i Stockholm, vars ska man vända sig till då?

COF har gabucci vet jag och sedan har vi Levi 501, Nudie hade bara hög midja för damer om man ska tro på deras hemsida.

Acne har ett par schyssta! Men om du som mig inte vill lägga några stora summor: Weekdays egna jeans i modellen Vacant! Hög midja, raka i modellen, gott om benutrymme men ändå avsmalnade! Bästa köper jag gjort i år, 400kr! Dock byter de ut tvättar, så vet ej vad som finns nu.

Acne har ett par schyssta! Men om du som mig inte vill lägga några stora summor: Weekdays egna jeans i modellen Vacant! Hög midja, raka i modellen, gott om benutrymme men ändå avsmalnade! Bästa köper jag gjort i år, 400kr! Dock byter de ut tvättar, så vet ej vad som finns nu.
Bra tips, Weekday får ett besök av mig imorgon!

Berätta hur det gick! Är sugen på ett par själv!

Levis Vintage Clothing, TCB, orSlow, Sugar Cane, Pherrow’s och Edwin exempelvis.

Kolla Second Sunrise. Mitt tips är ett par LVC 501, 1947 eller 1955.

Jag har ett par helzip från Gran Sasso i deras vintage merino, riktigt trevlig kvalité som jag verkligen kan rekommendera.

Hade vart snyggare om dragkedjan hade vart ton i ton med tröjan. Blir lite för framträdande nu.
+1. Jag tänker "Gunde Svan gör reklam för Crafts underställ".
Har för övrigt aldrig sett en snygg ziptröja någonsin och inte nu heller. Det finns en anledning till att Dressman och Cubus kränger dem på löpande band.

Tillbaka
Topp