• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Flickvännen retas: "Martin, 24 klär sig som Bengt, 75." Men jävlar vad skönt det är att mysa runt i manchester och seglarskor...
898CC6C1-172B-41CB-AA1F-E086D12F4273.jpg

Du kan trösta dig med att du inte är ensam med att få sådana kommentarer iaf!
 

Psykel

Patek
även om de är 36 i längd?
Då kör man en double cuff! Men det är väl upp till var och en, egentligen. Jag kör på kängor och flanellskjorta till mina selvedgejeans, och då funkar det med en rejälare cuff. Jag har rätt korta ben och kör en hyfsat lång double cuff på mina huvudsakliga jeans.
https://www.heddels.com/2012/11/how-to-cuff-your-raw-denim-the-single-double-skinny-cuff/
Tycker du inte att en rejälare cuff funkar så lägg upp dom till 34 eller nåt och kör en mindre cuff därifrån. Det är alltid snyggast med cuff på jeans, iallafall selvedge (varför man nu skulle köra utan selvedge...). Utan cuff får jag personligen bara Dressmannvibbar av.
 

Rearden

Cartier
Då kör man en double cuff! Men det är väl upp till var och en, egentligen. Jag kör på kängor och flanellskjorta till mina selvedgejeans, och då funkar det med en rejälare cuff. Jag har rätt korta ben och kör en hyfsat lång double cuff på mina huvudsakliga jeans.
https://www.heddels.com/2012/11/how-to-cuff-your-raw-denim-the-single-double-skinny-cuff/
Tycker du inte att en rejälare cuff funkar så lägg upp dom till 34 eller nåt och kör en mindre cuff därifrån. Det är alltid snyggast med cuff på jeans, iallafall selvedge (varför man nu skulle köra utan selvedge...). Utan cuff får jag personligen bara Dressmannvibbar av.
Informativt och bra - tack så mycket! Nått bra ställe att gå och titta på jeans i stockholm du kan rekommendera också?
 

SSL

Audemars
Lägg till 500kr och köp en på a days march. Sjukt nöjd med min, riktigt snygg och bra kvalité.

Är den varm? Tänkte ha den som alternativ till sweat. Funkar det? Tex när man vill va lite sjystare klädd, men inte uppklädd i kostym. Aldrig riktigt gillat skjorta+tunnstickad. Så overshirt är nåt jag varit sugen på länge. Hade en Universal Works förut, men den var för tunn. Så skjorta av tjockare material kan man säga jag är ute efter.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Är den varm? Tänkte ha den som alternativ till sweat. Funkar det? Tex när man vill va lite sjystare klädd, men inte uppklädd i kostym. Aldrig riktigt gillat skjorta+tunnstickad. Så overshirt är nåt jag varit sugen på länge. Hade en Universal Works förut, men den var för tunn. Så skjorta av tjockare material kan man säga jag är ute efter.
Absolut, jag använder min som jacka. Fungerar perfekt med t-shirt/ vanlig skjorta istället för en tröja.

Åk till deras butik vid Stureplan eller i mall of scandinavia. Mycket trevliga butiker och personal båda två de gånger jag varit förbi :)
 
  • Like
Reactions: SSL

Poppe

Cartier
God förmiddag, kanske är fel tråd, men jag testar. Jag är på jakt efter ett trevligt paraply, inget som det står JULA på eller liknande:( MEn jag har kikat lite på Fox umbrellas, som verkar prisvärda. Har ni tips på något annat varumärke som levererar schyssta paraflaxer runt tusingen.
Ser även att hösten har tågat in på riktigt här på västkusten i alla fall, ser fram emot mycket snygga plagg i den här tråden nu.
 

Psykel

Patek
God förmiddag, kanske är fel tråd, men jag testar. Jag är på jakt efter ett trevligt paraply, inget som det står JULA på eller liknande:( MEn jag har kikat lite på Fox umbrellas, som verkar prisvärda. Har ni tips på något annat varumärke som levererar schyssta paraflaxer runt tusingen.
Ser även att hösten har tågat in på riktigt här på västkusten i alla fall, ser fram emot mycket snygga plagg i den här tråden nu.
Kolla London Undercover: https://londonundercover.co.uk/
Ska vara riktigt bra, tillverkade i London och rätt prisvärda. Omkring tusingen.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
God förmiddag, kanske är fel tråd, men jag testar. Jag är på jakt efter ett trevligt paraply, inget som det står JULA på eller liknande:( MEn jag har kikat lite på Fox umbrellas, som verkar prisvärda. Har ni tips på något annat varumärke som levererar schyssta paraflaxer runt tusingen.
Ser även att hösten har tågat in på riktigt här på västkusten i alla fall, ser fram emot mycket snygga plagg i den här tråden nu.

Ta en titt: http://instagram.com/carldagg_umbrellas
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vart hittar jag snyggast och bäst macbook-fodral. Är inte sugen på nåt svindyrt typ Goyard-fodral utan snarare hyfsat överkomligt i pris...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Om du inte har något emot det får du mer än gärna slänga upp en bild när den kommer, har själv sneglat ordentligt på den men är lite osäker på vad jag tycker om slagen.

Slagen är skitsnygga IMHO.
Deras marknadsföring är ju klart mer tveksam. Produkterna är kanon (sett till pris/kvalitet/design), men marknadskommunikationen känns ofräsch och daterad. (Även om jag kan skönja vissa förbättringar).
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Någon på Suitsupply som tyckte att det gnällts tillräckligt mycket om kvinnoförnedrande reklam tydligen: http://eu.suistudio.com/sv/home :D
Och då gjorde de dubbelfel och sexualiserade mannen istället. Då har de inte förstått problemet. Om man måste sälja sina produkter med sex blir åtminstone jag tveksam, då jag undrar om det är så att produkten i sig inte är tillräckligt intressant...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Flickvännen pangade på med en tidig födelsedagspresent. Vi ska iväg till London om mindre än två veckor och undrar om någon kan slänga upp lite sjysta tips? Första gången, ska bli kul!

På radarn just nu:

  • Drake´s
  • Private White
  • Crockett & Jones
  • The Real McCoys
  • Super Denim
Vad har hon gett sig in på egentligen?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Flickvännen pangade på med en tidig födelsedagspresent. Vi ska iväg till London om mindre än två veckor och undrar om någon kan slänga upp lite sjysta tips? Första gången, ska bli kul!

På radarn just nu:

  • Drake´s
  • Private White
  • Crockett & Jones
  • The Real McCoys
  • Super Denim
Vad har hon gett sig in på egentligen?

The Vintage Showroom, 14 Earlham St, Seven Dials, Covent Garden
Trunk Clothiers, 8 Chiltern St
RL, 1 Bond St

Kommer kanske på fler... Ha det så kul!
 
Topp