• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tips på ställe för att köpa relativt billig smoking i Sthlm? Dressmann hade en skaplig och billig online som däremot var slut i alla butiker. Grosshandlarn verkar ha för runt 4000, men tänker att det kanske finns något roligare i den prisklassen?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Drog iväg ett mejl och fråga, de beräknas att öppna i december ser det ut som;
D4E2B91B-D296-428C-ABFB-8A91CCE39D11.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hade en som var ganska tunn förra vintern så vill gärna ha något lite tjockare som det räcker med en halsduk till.

Vet inte vart du bor men A marchesan vid Odenplan har vintagerockar som är så tjocka att permafrost håller sig borta.

Ett annat tips är att sälja din gamla rock och uppa budget något.
 

Psykel

Patek
Hade en som var ganska tunn förra vintern så vill gärna ha något lite tjockare som det räcker med en halsduk till.
Nu är det ju naturligtvis apsent för detta, men sommarrea är alltid bra att fynda vinterkläder! Nåt att tänka på till nästa gång, kanske?
Nu senast köpte jag en klassisk Gloverall Reefer i juli, 100% ull och tillverkad i England. 70% rea, så betalade 1.350 kr istället för 4.500.
 

Snilsson

Cartier
Nu är det ju naturligtvis apsent för detta, men sommarrea är alltid bra att fynda vinterkläder! Nåt att tänka på till nästa gång, kanske?
Nu senast köpte jag en klassisk Gloverall Reefer i juli, 100% ull och tillverkad i England. 70% rea, så betalade 1.350 kr istället för 4.500.
Tänkte på det i somras men hittade inget som lockade, utbudet är ju begränsat..
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Så är det givetvis. Jag hade tur som hittade exakt vad jag var ute efter till hösten och vintern. Skadar ju inte att leta lite, dock!
Håller med. Jag har nu det så pass bra ställt i garderoben att med tillräckligt många basplagg att jag medvetet inte köper vissa dyra grejer under högsäsong utan väntar tills off season. Ibland tar det slut men oftast inte.
 

Psykel

Patek
Håller med. Jag har nu det så pass bra ställt i garderoben att med tillräckligt många basplagg att jag medvetet inte köper vissa dyra grejer under högsäsong utan väntar tills off season. Ibland tar det slut men oftast inte.
Jag har mina go-to ställen som jag alltid kollar vid julrea och sommarrea. Brukar alltid lyckas hugga några plagg som jag varit sugen på under fullprissäsongen!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Sugen ny stilren rock till vintern, någon som har bra tips i 2-3k klassen?
Jag har testat, Suitsupplys rockar är tunna i materialet och känns inte välanpassade för svensk vinter.
Hade en som var ganska tunn förra vintern så vill gärna ha något lite tjockare som det räcker med en halsduk till.
Jag rekommenderar Schott's pea coat:
https://www.schottnyc.com/products/navy-peacoat.htm
Köpte en förra året med tanken att ha den på hösten, den visade sig vara så varm så jag även hade den över vintersässongen utan problem så dunparkan blev inte använd alls förra året.
 
Topp