• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

rgladh

Omega
E6CF6137-3E2D-4048-8E21-615F7A96C542.jpeg
BAD4D64B-D071-4E9F-844B-2B56A22504BC.jpeg
Var och plockade upp ett par flanell hos Rob & Co. Idag. Första gången jag fått till det där riktigt snygga fallet på MTM. Rekommenderas starkt!
 

rgladh

Omega
Haha gick in av en slump, kollar Max en gång i kvartalet, men klantade mig med budgivningen och skorna var tyvärr inte i min storlek.

Stod att de tillhörde momspliktig verksamhet, men kan inte komma på någon som sålt 100h och Fokuda
Robin Pettersson kanske? Hade 100h samt Fukuda RTW som display från the Sabot väl? Varit tyst därifrån länge nu. Bara spekulationer från min sida ska nämnas.
 

Lindrothh

Cartier
Försöker gradvis byta ut en tidigare väldigt casual sreetwear aktig garderob till mer och mer dressat men fortfarande casual. Det jag finner svårast är att hitta de riktiga hörnstenarna till skjortor samt byxor? Vad rekommenderar ni? Gärna till ett så lågt pris som möjligt men ändå med viss kvalite då studentbudgeten säger emot annars..
 

MartinGFX

Cartier
Försöker gradvis byta ut en tidigare väldigt casual sreetwear aktig garderob till mer och mer dressat men fortfarande casual. Det jag finner svårast är att hitta de riktiga hörnstenarna till skjortor samt byxor? Vad rekommenderar ni? Gärna till ett så lågt pris som möjligt men ändå med viss kvalite då studentbudgeten säger emot annars..
Ett par skjorttips såhär i reatider:
Granqvist kör 20% på rubbet
La Chemise kör sina businesskjortor för 599kr
 

Lindrothh

Cartier
Ett par skjorttips såhär i reatider:
Granqvist kör 20% på rubbet
La Chemise kör sina businesskjortor för 599kr
Hur är storlekarna generellt på La Chemise? Brukar ha problem med tajthet kring lats/axel/armar när jag kör slim fit i normal storlek, bör man gå på klassisk istället eller gå upp en storlek i slim? Risken är la långa armar istället då kanske
 

MartinGFX

Cartier
Hur är storlekarna generellt på La Chemise? Brukar ha problem med tajthet kring lats/axel/armar när jag kör slim fit i normal storlek, bör man gå på klassisk istället eller gå upp en storlek i slim? Risken är la långa armar istället då kanske
Kika storleksguiden! Jag var och provade igår och upplevde inte att skjortan var tight i min normala storlek (lyfter också lite skrot men du kanske är på en helt annan nivå ;) )
 

Lindrothh

Cartier
Kika storleksguiden! Jag var och provade igår och upplevde inte att skjortan var tight i min normala storlek (lyfter också lite skrot men du kanske är på en helt annan nivå ;) )
Låter ändå positivt, handlar väl mest om att jag är kort och bred så svårt att hitta rätt passform ibland. Hade nog egentligen behövt skräddarsy det mesta för perfekt passform, men det tillåter ju inte plånboken. Tack för svaren!:)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Låter ändå positivt, handlar väl mest om att jag är kort och bred så svårt att hitta rätt passform ibland. Hade nog egentligen behövt skräddarsy det mesta för perfekt passform, men det tillåter ju inte plånboken. Tack för svaren!:)
Har du provat MTM-tillverkare såsom Shirtonomy och Tailorstore? Jag sitter i samma situation som dig, jag har en lätt märkliga kroppsproportioner och får beställa skjortor om de ska sitta bra. Shirtonomy har alltid fungerat bra för mig och håller sig inom en rimlig prisnivå. :)
 
Topp