• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Erik83

Cartier
För mig står där "reverse pleat", som är den style jag sparade, som jag baserade min byxa på. Är övertygad något gått snett hos dom, säkerligen någon bugg i deras system som gjort att mitt ursprungliga val gått bort.

Kundtjänst verkar inte va så betjänliga, så tror inte jag kommer få detta löst.
Första beställningen verkar vara lite hit or miss. Mina första blev typ 10cm för långa.
 
Första beställningen verkar vara lite hit or miss. Mina första blev typ 10cm för långa.
Får man rätt på sina mått är det säkert bra, men min oro är ju att jag inte kan lita på tjänsten. Jag matade in något, fick något annat, och nu blir det en dispyt huruvida detta stämmer eller ej. Hade detta varit byxor till ett värde av säg 3000kr hade jag varit mer upprörd, än nu, då jag "bara" lagt runt 1100kr inkl moms/tull. Jag ser dessutom att mina sparade preferenser visar olika detaljer i olika vyer, ena gången står det knapp-gylf, andra gången zip-gylf. Ganska stora problem med sin hemsida...

Jag kan inte riktigt se att dessa priserna är mer förmånliga än de jag får via Engelskaherr t.ex, så det blir nog inte att jag handlar här särskilt ofta, såvida de inte har någon superrea.
 

Yfront

Omega
Får man rätt på sina mått är det säkert bra, men min oro är ju att jag inte kan lita på tjänsten. Jag matade in något, fick något annat, och nu blir det en dispyt huruvida detta stämmer eller ej. Hade detta varit byxor till ett värde av säg 3000kr hade jag varit mer upprörd, än nu, då jag "bara" lagt runt 1100kr inkl moms/tull. Jag ser dessutom att mina sparade preferenser visar olika detaljer i olika vyer, ena gången står det knapp-gylf, andra gången zip-gylf. Ganska stora problem med sin hemsida...

Jag kan inte riktigt se att dessa priserna är mer förmånliga än de jag får via Engelskaherr t.ex, så det blir nog inte att jag handlar här särskilt ofta, såvida de inte har någon superrea.
Tråkigt att höra att det inte blev bra, och framförallt diskussionen efteråt.. jag har varit nöjd hittills men håller med om att det kanske slutar bli värt det när man kommer upp i pris. Det är väl framförallt en byxa med egna specs under 1000 spänn som känns lockande..
 
R

Red Scream

Guest
Tips på snygga manschettknappar? Gärna vitguld/platina, helst inte miniatyrer av något.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kamakura finns nu hos CoC. Varit sugen att prova dem tidigare så kanske får bli ett köp.

Kul. Expediten i deras butik i Ginza var chockad när jag var där och undrade hur jag kunde känna till dem.
 

Psykel

Patek
Hängslen! Hur skulle ni tänka när det kommer till färgmatchning? Knappfästen i läder matchar man ju såklart på samma sätt som bälten, men i själva bandet då?
Färgmatchning med byxorna? Passande kontrastfärg? Det är ju inget som syns när man har kavaj på sig, men känns ju ändå som man vill tänka igenom hela outfiten.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Hängslen! Hur skulle ni tänka när det kommer till färgmatchning? Knappfästen i läder matchar man ju såklart på samma sätt som bälten, men i själva bandet då?
Färgmatchning med byxorna? Passande kontrastfärg? Det är ju inget som syns när man har kavaj på sig, men känns ju ändå som man vill tänka igenom hela outfiten.
Äger två par hängslen från Albert Thurston. Köpte dem för ett år sedan då de tillät specialbeställningar, vilket tyvärr är på halt för tillfället på grund av COVID-19.

Ena paret är lite åt det mörkare kungsblåa hållet, med bruna vävda änden. Den andra är mörkblå med svarta läderänden. Tycker de fungerar till det mesta (kostym eller uddaksvaj med uddabyxor). Skulle rekommendera mörkblåa i barathea-tyg som dina första hängslen. Därefter är det fritt fram.
 

Psykel

Patek
Äger två par hängslen från Albert Thurston. Köpte dem för ett år sedan då de tillät specialbeställningar, vilket tyvärr är på halt för tillfället på grund av COVID-19.

Ena paret är lite åt det mörkare kungsblåa hållet, med bruna vävda änden. Den andra är mörkblå med svarta läderänden. Tycker de fungerar till det mesta (kostym eller uddaksvaj med uddabyxor). Skulle rekommendera mörkblåa i barathea-tyg som dina första hängslen. Därefter är det fritt fram.
Grym input, tack för det! Just Albert Thurston som jag kikat på. Visste inte att man kunde specialbeställa, får spana in det när det förhoppningsvis kommer tillbaka!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Grym input, tack för det! Just Albert Thurston som jag kikat på. Visste inte att man kunde specialbeställa, får spana in det när det förhoppningsvis kommer tillbaka!
Det bästa med AT var just möjligheten att specialbeställa. Tidigare var det bara att mejla dem med valt tyg, typ av ändar och storlek så fixade de det på en-två dagar utan extra kostnad. Just möjligheten att välja storlek är något jag gillar. Köper man dem i butik brukar de vara i deras XL-storlek. Då får man dra upp spännena ganska rejält så de hamnar lite obekvämt vid axeln (speciellt när man bär lite högre byxor).
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Det bästa med AT var just möjligheten att specialbeställa. Tidigare var det bara att mejla dem med valt tyg, typ av ändar och storlek så fixade de det på en-två dagar utan extra kostnad. Just möjligheten att välja storlek är något jag gillar. Köper man dem i butik brukar de vara i deras XL-storlek. Då får man dra upp spännena ganska rejält så de hamnar lite obekvämt vid axeln (speciellt när man när lite högre byxor).
Mjo, jag är relativt kort (173cm) och kör oftast byxor med hög midja. Får se vad Care of Carl har för storlekar. Såg även att dom har clip on-knappar, som kanske kan vara kul att köra på hängselknapplösa byxor.
12740510_2.jpg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Mjo, jag är relativt kort (173cm) och kör oftast byxor med hög midja. Får se vad Care of Carl har för storlekar. Såg även att dom har clip on-knappar, som kanske kan vara kul att köra på hängselknapplösa byxor.
12740510_2.jpg
Each to his own, men personligen bär jag hänglsen exklusivt med byxor utan bälteshällor. Då har jag redan insydda knappar. Tycker att det ser lite "sådär" ut med tomma bälteshällor. :)

Förresten, någon som kört på MtM från Barba på sistone? Hört lite olika från diverse butiker gällande leveranstid. Har hört allt från fyra veckor till "preliminärt efter jul". Hur lång tid brukar det ta?
 

POO

Panerai
Each to his own, men personligen bär jag hänglsen exklusivt med byxor utan bälteshällor. Då har jag redan insydda knappar. Tycker att det ser lite "sådär" ut med tomma bälteshällor. :)

Förresten, någon som kört på MtM från Barba på sistone? Hört lite olika från diverse butiker gällande leveranstid. Har hört allt från fyra veckor till "preliminärt efter jul". Hur lång tid brukar det ta?
De enda som bryr sig är folk som läst på något forum att man inte har hängslen till byxor med bälteshällor. Leker man inte Gordon Gekko syns det inte heller.
 

Psykel

Patek
Each to his own, men personligen bär jag hänglsen exklusivt med byxor utan bälteshällor. Då har jag redan insydda knappar. Tycker att det ser lite "sådär" ut med tomma bälteshällor. :)

Förresten, någon som kört på MtM från Barba på sistone? Hört lite olika från diverse butiker gällande leveranstid. Har hört allt från fyra veckor till "preliminärt efter jul". Hur lång tid brukar det ta?
De enda som bryr sig är folk som läst på något forum att man inte har hängslen till byxor med bälteshällor. Leker man inte Gordon Gekko syns det inte heller.
Det är fult oavsett om man läser det på ett forum eller inte :)
Finns ju byxor utan varken bälteshällor eller hängselknappar, dock...
 
Luxire har helt valt att sluta svara på mina mejl, så jag antar att det är så de har löst "problemet". Som tur är så spenderade jag inte några större summor, så jag är inte bitter. Men jag ser inte riktigt hur jag kan rekommendera tjänsten när de hanterar problem på det här sättet, men funkar det för er andra så kör hårt.
 

kalufsen

Panerai
Luxire har helt valt att sluta svara på mina mejl, så jag antar att det är så de har löst "problemet". Som tur är så spenderade jag inte några större summor, så jag är inte bitter. Men jag ser inte riktigt hur jag kan rekommendera tjänsten när de hanterar problem på det här sättet, men funkar det för er andra så kör hårt.
Förstår att du är besviken och är väl i stora drag varför jag inte använder tjänster där jag inte kan möta personen/företaget i fråga. Kan du inte lägga upp en bild på byxorna?

Med det sagt, riktigt dåligt hanterat av Luxire - Läser man på SF så verkar det vara blandade omdömen, vissa får grym hjälp och vissa inte.
 

Ftira

Omega
Luxire har helt valt att sluta svara på mina mejl, så jag antar att det är så de har löst "problemet". Som tur är så spenderade jag inte några större summor, så jag är inte bitter. Men jag ser inte riktigt hur jag kan rekommendera tjänsten när de hanterar problem på det här sättet, men funkar det för er andra så kör hårt.
Luxire är hopplösa på mejl. Skicka DM på Instagram så ska du se att det går bättre:)
 
Topp