• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Dt250

Rolex
Paneristi
Kika på Orlebar Brown eller OAS kanske? Även sett något svenskt märke som heter Grand Le Mar som har långärmade terrypolos, kanske kan vara något?
Haha, nej förstod det. Var ett förtydligande till den andre herren!
Tack för tipsen, Grand Le Mar, hade ju en del snygga grejor, cool James Bond look.

D5713836-3A8E-434F-B47D-294C76B01454.jpg
 

Txistorra

Omega
Hahah wtf?!
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Hahah wtf?!
Grand Le Mar kan vara bland de värsta vi har just nu.
Grand-Le-Mar-Watch-Cuff_1334x2000.jpg
 

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Årets version av Nisse raglan coat från Berg&Berg. Är det någon som känt på en eller har några tankar om den?

Eller kanske nån som har en från tidigare säsonger? 🙂
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Har googlat som en tok men kan inte hitta, någon som vet ett märke som säljer en beige stickad kavaj likt denna? Pini Parma kommer inte få re-stock
Tror jag sett en del liknande kavajer/jackor från Lardini om jag inte missminner mig. :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tror jag sett en del liknande kavajer/jackor från Lardini om jag inte missminner mig. :)
Väldigt fina men lite väl dyra, glömde nämna maxbudget är 3k.
Tack, kikat på den men är inte riktigt överens med att den är så grovt stickad och tre-knäppt, blir mer cardigan.

hittat denna som dock inte verkar finnas någonstans i EU i stl 52/L
 
Väldigt fina men lite väl dyra, glömde nämna maxbudget är 3k.

Tack, kikat på den men är inte riktigt överens med att den är så grovt stickad och tre-knäppt, blir mer cardigan.

hittat denna som dock inte verkar finnas någonstans i EU i stl 52/L
Jag förstår! De hade en riktigt trevlig väv från Loro Piana SS17 tror jag det var, man kanske kan höra om de har något liknande tillgängligt nu, men då pratar vi inga 3k dock.
D40FA6BA-7652-4F2E-9808-6F85185794A2.jpeg
 
Tack för tipset, frågade faktiskt när jag var där och köpte ett par byxor men allt var slut. Väldigt trevlig upplevelse av butiken/ tjänsten än så länge fö.
Håller med. Dock har de nog blivit för stora och kommersiella för min smak, kändes mer personligt och relationsmässigt för några år sedan, föredrar därför oftast Saman nuförtiden. Men men, det är jag det 😊
 

Falken

Panerai
Någon som använt barons produkter i svart? Sugen på en weekend + datorväska men haft väldigt tråkiga erfarenheter av svart ”tygcanvas” tidigare då det blekts lätt åt det bruna.
 

Leopolvd

Omega
Någon som använt barons produkter i svart? Sugen på en weekend + datorväska men haft väldigt tråkiga erfarenheter av svart ”tygcanvas” tidigare då det blekts lätt åt det bruna.
Har använt deras större weekend bag samt en del jaktväskor under några år och tycker att de håller mycket bra kvalité! Blir bara finare och finare ju mer patina de får.
Dock aldrig i canvas utan endast skinn.
 
Topp