• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Klassisk 70-tals kronograf Valjoux 7733 - Arsenal

hejo

Silver
För den inbitne Vintageälskaren alternativt fotbollsfantasten så säljer jag nu denna klassiska 70-talare.
70-talet bjöd på många fantastiska ”Svenskvarianter” av fina schweiz:iska ur och härligast tycker jag att kronograferna är. Denna kronograf huserar det klassiska och slitstarka Valjoux 7734 verket. Tavlan har jag aldrig tidigare sett i denna tappning (sett en likadan men den var märkt BME).
IMG_0193.JPG

Klockan är i bra skick och den tickar och går som den skall. Servicehistoriken är okänd.
Personligen så tycker jag det är en härlig kombination och lollipovisaren sticker ut på ett fantastiskt sätt

Boett: Klassisk 70-tals boett med. Helt opolerad och märken av användning men i mycket gott skick.
(B:39mm H:43mm tjocklek med glas 14mm)
Glas: Härligt välvt plexi (lite smårepor, stör ej och går lätt att polera bort)
Tavla: Underbart härlig tavla helt utan defekter. Index:en är härligt patinerade.
Verk: Valjoux 7733 fullt fungerande, håller tiden bra och funktionen är utan anmärkning, bra gångreserv.
Funktion: Klockan är i bra skick och vad man kan förvänta sig av ett ur som är ca 40 år gammalt.
Referenser: Jag är nr 27 på detta forum och har varit med ett tag men tyvärr så kan jag inte presentera några långa listor om hur bra
säljare jag är. Jag håller vad jag lovar och tvivlar ni så säg till så skall vi nog hitta någon som kan gå i god för mig.
Returpolicy: Om något inte stämmer av det jag skriver eller om funktionen felar så tar jag tillbaka klockan.
Leverans: Jag skickar klockan med postens REK önskas annan leverans står köparen för detta.
Pris: 5 000 :-
Övrigt:
Klockan är unik och villig att tjäna sin nya ägare, jag skickar med perlonbandet som visas på bilderna men klockan förtjänar ett band som passar bättre med den nya ägaren.
Tyvärr är det svårt att fånga klockans själ på bild men jag har svårt att tro att den nya ägaren kommer att bli besviken.
Är inte intresserad av några byten då klocklådan måste tunnas ut.
Svarar gärna på frågor via PM eller mail: henrik (at) urvalet.com
IMG_0193.JPG
IMG_0194.JPG
IMG_0195.JPG
IMG_0196.JPG
IMG_0197.JPG
IMG_0199.JPG
IMG_0201.JPG
IMG_0203.JPG

Tillbaka
Topp