• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klock förvaring !

Halloj! jag håller på att designa en klock rulle i läder så man kan enkelt och smidigt förvara klockorna i kassaskåpet eller när man behöver ta med dem på språng! tänkte egentligen bara kolla vad ni tycker om iden? skulle det vara något som är av intresse? tänkte väl först bara ta fram några stycken och se vad resultatet blir men senare fortsätta göra flera olika typer av klockförvarings möjligheter!
Jag vet ju vad jag vill ha men tänkte kolla vad ni har för krav och behov?
Tänkte väl mest göra detta som en hobby för jag tycker det är roligt
Det är i stil med bilden dom är tänkt!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
I den övre delen som överlappar den undre där dinkorna ligger kanske det skulle kunna finnas plats får en fick där man kan ha lite verktyg, straps och sådant?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
gör den i brunt läder med vita sömmar och med spänne istället för två remmar så köper jag en.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Kolla om du har möjlighet på John Mayers live-spelning "Where the light is". Man får se han sitta i sin loge och välja klocka. Där har han nåt liknade men har för mig att den är som dubbel, rymmer typ åtta klockor. Flera rollar och nån IWC skymtas iaf.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Hittade en dassig bild på Mayer`s förvaring...
MkFGIBM.jpg


ydjubUH.png
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Det är väl ingen inovation men självklart trevligt med någon som gör de personligen.
Här är en från bulangandsons.com (lånad bild)

BC1E4DE7-26CD-47CD-AF73-077C04C818E2-1872-000004DB514FFEC0_zps2669a0c8.jpg
 
Topp