• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klock-köp. (Tonåring)

Köpa ny klocka! "På riktigt"

  • Ja för fan, köp dig något fint!

    Röster: 57 79.2%
  • Nej, du är inte ens myndig, vänta några år till och bestäm dig då!

    Röster: 15 20.8%

  • Totala väljare
    72

Hallis

Panerai
2-Faktor
Skiljer inte speciellt mycket, om man servar hos AD
IMG_4344.PNG

Gentemot? (finns ett par urmakare iaf här i Örebro som servar ETA klart billigare). Gissar att detta är fallet i fler städer.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Gentemot? (finns ett par urmakare iaf här i Örebro som servar ETA klart billigare). Gissar att detta är fallet i fler städer.
Det pratades om att ETA verket i tudorn är mycket billigare att serva. Men ska man göra det hos AD så skiljer det inte mycket från en rolex service. Självklart kan man lämna in den till någon urmakare i en liten håla någonstans, det gör man som man vill
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Det pratades om att ETA verket i tudorn är mycket billigare att serva. Men ska man göra det hos AD så skiljer det inte mycket från en rolex service. Självklart kan man lämna in den till någon urmakare i en liten håla någonstans, det gör man som man vill

I see, då blev jag nog felciterad. Jag anmärkte på exakt samma sak, dvs att en tudor-service inte är speciellt mycket billigare än många andra exklusivare klockor.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
I see, då blev jag nog felciterad. Jag anmärkte på exakt samma sak, dvs att en tudor-service inte är speciellt mycket billigare än många andra exklusivare klockor.
Det va det jag menade när jag citerade dig, jag var nog lite otydlig. Jag höll med dig om att det inte är någon skillnad. Sen tycker jag inte det spelar någon roll om en service kostar 5k eller 10k. Det är något som görs med 5-7 års intervall. Det är småpengar om man slår ut det på den tiden.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Håller inte med dig där. För det första, självklart vill man ha en rolex, vem vill inte? ;)
Men när man är 16år gammal och har möjlighet att köpa en extremt gedigen klocka som kvalitetsmässigt sätt sägs vara lika bra som rolex? Vilket den kanske inte riktigt är men åtminstone lika bra som många omega, breitling etc. (Rätta mig om jag har fel)
Till ett pris som inte skiljer sig långt, (ibland t.o.m. under) från Oris och Sinn. Tycker jag att en "nästankocka" verkligen är värd pengarna.

Skulle inte heller säga att tudor lever på meriter? Visst att ha Rolex som storebror ligger säkert som bakrund till att företaget lyckats extra bra, men utvecklingen som skett inom tudor tycker jag är ganska fantastisk.
Men självklart får man tycka annorlunda, det är kul att höra vad du tycker och kan till viss del förstå vad du menar!
:)
Låter som fu tänkt ordentligt på detta, bra! Jag menar mest bara att du bör undvika att tänka typ "Åhhh, jag vill ha en Rolle, men de kostar ju huggorm. Jag köper en Tudor i stället, kisar jag med ögonen känns det som en Rolex."
 

Pantzar

Omega
När jag i somras satt i din sits föll valet till slut på en black bay. Jag körde på den gamla modellen med eta verket dels för att jag tycker den "gamla" länken är snyggare men också för att tudor-rosen är snygg på tavlan :) Tror att servicen blir ungefär lika dyr med det nya verket, men ett 2824 är ju väl beprövat så man vet ju vad man får ;) Om du kör på en tudor kommer du verkligen inte bli besviken!

20160917_180305.jpg
 

Pluto

Cartier
När jag i somras satt i din sits föll valet till slut på en black bay. Jag körde på den gamla modellen med eta verket dels för att jag tycker den "gamla" länken är snyggare men också för att tudor-rosen är snygg på tavlan :) Tror att servicen blir ungefär lika dyr med det nya verket, men ett 2824 är ju väl beprövat så man vet ju vad man får ;) Om du kör på en tudor kommer du verkligen inte bli besviken!

20160917_180305.jpg
Är helt inne på samma spår, blir det en BB sär är det ETA-version jag ska ha. Både billigare, och som du säger, snyggare länk samt old-fashion Tudor ros! Riktigt sexigt :D
 

Pantzar

Omega
Är helt inne på samma spår, blir det en BB sär är det ETA-version jag ska ha. Både billigare, och som du säger, snyggare länk samt old-fashion Tudor ros! Riktigt sexigt :D

Japp så sant! Såg att du är från jönköping, trevligt med lite mer folk härifrån ;) Engströms i stan har kvar den gamla och kan kanske ge ett sjysst pris. Dom trodde inte dom skulle få in in-house versionen innan jul :)
 
Topp