• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klock köp?

Pilot

Silver
2-Faktor
Hej alla!

Jag är ganska ny är forumet, å skulle gärna vilja få era tankar ang Klock köp!

Har idag en Omega Seamaster 2254.50, som jag trivs med väldigt bra!

Men funderar nu på att köpa mig en IWC pilotmkronograf ref IW377704, som jag har tänkt på ett tag!

Är det någon som har något att säga om denna klocka?

Tacksam för alla tankar.
Mvh.

Hej. Välkommen till forumet.

Jag har inga personliga erfarenheter av den modell du frågar efter... men jag har naturligtvis tankar ändå.

1. Jag stör mig något oerhört på att tre datum visas samtidigt. Fult är min mening.
2. 43mm med så pass tunn glasring kan bli stor på armen. En smaksak, pröva ett ex och se själv.
3. Urverket. Jag är inte hundra här men det finns säkert andra som kan fylla i om jag har fel. Har för mig att det där i princip är ett standard ETA-verk som IWC har lagt en finish på. Inget fel på verket men väldigt tråkigt i den här prisklassen.

Sedan finns det en rad andra saker som gör att jag för egen del inte alls är sugen. Ex 50mWR, röd sekunvisare, bandhornens utformning, ett allmänt platt intryck. Men för mig faller den redan under, ovan nämnda, punkt ett (1)

mvh

Tillbaka
Topp