• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klock magasin?

Något tips på tidningar man kan prenumera på med intressant läsning, isfl tips mottages gärna, har testat att söka och hittat typ plaza watch som verkar ha funnits på svenska men deras hemsida visar en tidning från 2013 så gissar att den inte finns kvar. Andra tips...?

Något tips på tidningar man kan prenumera på med intressant läsning, isfl tips mottages gärna, har testat att söka och hittat typ plaza watch som verkar ha funnits på svenska men deras hemsida visar en tidning från 2013 så gissar att den inte finns kvar. Andra tips...?
Fick senaste numret av Plaza Watch idag så den finns kvar.

Watchtime magazine. Amerikansk, "dyr" men välskriven. Har för mig att det finns en svensk tidning som heter Watch 00/24, typ. Tror dock att texten är på engelska där också.

Watch Time är det enda som gäller. Kan tycka att kvaliteten på testerna av klockor var briljant tidigare, med riktigt solida tekniska djupdykningar i särskilt urverken, och att dessa reviews nu istället blivit lite mer lättlästa, mindre nördiga och inte lika initierade. Lite tråkig utveckling, även om det fortfarande är riktigt bra. Mycket läsvärda reportage överlag; alltid något läsvärt i varje nummer som kan handla om allt från hur en balansspiral tillverkas till hur vardagslivet ser ut på ett servicecenter. En suverän klocktidning som jag prenumererat på sedan år 2005 (kommer ut med 6st nummer varje år).

Vänligen
Forumets undersköterska

Den kommer sällan, men i gengäld anses den nog vara en av de elegantaste och den är gratis. Blancpains Lettres du Brassus. Registrera dig och din klocka på BPs hemsida och prenumerera. Fick min första i brevlådan härom veckan. Säger inte att det ersätter en regelbunden tidning. Men ett stilfullt komplement.
blancpain-magazine-and-magazine-app-lettres-du-brassus-1.jpg

Blancpain-Lettres-du-Brassus-numero-15.jpg

blancpain-magazine-and-magazine-app-lettres-du-brassus-3.jpg

Senast ändrad:
Watch Time är det enda som gäller. Kan tycka att kvaliteten på testerna av klockor var briljant tidigare, med riktigt solida tekniska djupdykningar i särskilt urverken, och att dessa reviews nu istället blivit lite mer lättlästa, mindre nördiga och inte lika initierade. Lite tråkig utveckling, även om det fortfarande är riktigt bra. Mycket läsvärda reportage överlag; alltid något läsvärt i varje nummer som kan handla om allt från hur en balansspiral tillverkas till hur vardagslivet ser ut på ett servicecenter. En suverän klocktidning som jag prenumererat på sedan år 2005 (kommer ut med 6st nummer varje år).

Vänligen
Forumets undersköterska

Varifrån prenumererar du på denna? Kollade in tidningskungen.se, de skall ha 1738kr för ett helår. Dvs blyga 300kr per nummer, kostar $6.95 styck enligt trycket på framsidan tidningen, så blir rätt dyr frakt per tidning... :banghead:

Watchtime är den överlägset bästa tidningen. Jag har inte sett någon tidning som är ens i närheten.
Du kommer inte att bli besviken! :)

Jag tycker att 'Revolution Magazine' kan vara lite skoj att bläddra i när man får tag i den.

Men watchtime visst har jag förstått rätt 6 nummer för priset som står på hemsidan sen om man väljer att kika i ett gammalt nummer räknas det som att man köpt den tidningen?

Varifrån prenumererar du på denna? Kollade in tidningskungen.se, de skall ha 1738kr för ett helår. Dvs blyga 300kr per nummer, kostar $6.95 styck enligt trycket på framsidan tidningen, så blir rätt dyr frakt per tidning... :banghead:

Jag prenumerar via Pressbyrån som skickar varje nummer till mig, runt 170-180kr per nummer, någonting sådant. Fungerar hur smidigt som helst.

Vänligen
Forumets undersköterska

Kan rekommendera Uhren Magazin som ligger på 105 kr på Pressbyrån. Har noterat att de delar artiklar med Watchtime, de verkar ingå i samma förlagsgrupp. Se www.watchtime.net. Ett alternativ är också Armbanduhren som också finns på Pressbyrån. (Har du lite skoltyska i bagaget så kommer man snart in i språket.)

Anish Bhatt AKA Watchanish har precis släppt ett eget magasin vi prenumererar på som släpps i 4 omgångar kvartalsvis.

Kostnad? 69 dollar per år.

Med vänlig hälsning

RAKE inte bara klockor.
Jag gillar klockor som en del av och ihop med livet i övrigt. Porschar är kul men en tidning med bara Porschar är boring, likadant m klockor tycker jag.

Idag kom blaskan ! :) Alltid ett nöje att få ett sådant här kuvert...

IMG_1888.jpg

...med massor med trevlig läsning !

IMG_1889.jpg

I det nya numret av Watch Time testas världens bästa dykarkronograf i produktion just nu, mästaren i sin klass.

IMG_1890.jpg

Det här kommer att bli en njutning att läsa ! :hungry:

IMG_1891.jpg

Omegas nya POC 9900 är state of the art !

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_1888.jpg

IMG_1889.jpg

I det nya numret av Watch Time testas världens bästa dykarkronograf i produktion just nu, mästaren i sin klass.

IMG_1890.jpg

IMG_1891.jpg

Vänligen
Forumets undersköterska
??
Var inte det nästan en månad för sent? :eek:

IMG_1888.jpg

IMG_1889.jpg

IMG_1890.jpg

IMG_1891.jpg

Vänligen
Forumets undersköterska
Ingen tidning man vill låna och läsa efter dig. :D

Den kommer sällan, men i gengäld anses den nog vara en av de elegantaste och den är gratis. Blancpains Lettres du Brassus. Registrera dig och din klocka på BPs hemsida och prenumerera. Fick min första i brevlådan härom veckan. Säger inte att det ersätter en regelbunden tidning. Men ett stilfullt komplement.
blancpain-magazine-and-magazine-app-lettres-du-brassus-1.jpg

Blancpain-Lettres-du-Brassus-numero-15.jpg

blancpain-magazine-and-magazine-app-lettres-du-brassus-3.jpg
Den är nice! Jag snodde senaste numret under Baselmässan.

Tillbaka
Topp