• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klock renovering i Norr

jonas_ehnström

Breitling
Hej.

Vet någon vart man kan lämna in klocka för renovering i Norr, Har en liggandes hos Klockslaget men det tar tiiiid och är ganska dyyrt. Alternativ!!
 

Gentle_Giant

Cartier
Antar att du menar Klockslaget i Luleå. Det finns det inte fler alternativ än Klockslaget i staden. Har själv lämnat in två klockor där, inte för service men annat pill. Min uppfattning är att arbetet blir väl utfört och att prisbilden är schysst, möjligt att det tar lite lång tid. Man kanske kan söka sig ned mot Skellefteå eller Umeå, men där har jag dessvärre inga erfarenheter.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Var ligger Klockslaget i pris? Nu handlar det inte om service men jag fick ett prisförslag för att fixa med packningar som inte kändes helt orimligt.
 

BlindAnders

Breitling
2-Faktor
Jag har servat flera klockor där. Alltid väl utfört till priser som verkar vara storstadsekvivalenta. Det tar relativt lång tid.
 

jonas_ehnström

Breitling
Han är duktig men som sagt är man själv på en ort tenderar priset att bli där efter. Googlade runt på Klocksnack och fick upp Utvintage.se men där får jag inget svar på min förfrågan.
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Du har även P.A - Urmakare i Piteå som servar de flesta klockor, han servar även åt boströms i Luleå :) har lämnat några klockor där, rätt schyssta priser!
 
Topp