• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klock-Sjukdom....

N.Bathes

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
Ja man kan lätt drabbas av den sjukan fast man tror det inte från början....
Börjar med ett"vanligt" klockintresse
Sen i klocksnack forumet tar det fart som en löpeld från Macahan serien fr 80-talet!!!
Det börjar sprida sig som en osynlig cancer!!

Satt och åt en god middag med ett gott glas vin med familjen
Flertalet gånger kommer jag på mig själv med ATG jag är lite frånvarande...
Sitter med 35% av tankarna på annat Nämligen Klockan
Den glider förbi ögonen som en skärmsläckare på en Windows Dator från 90-Talet DSSD DSSD DSSD OMEGA OSV.....
Känner ni igen Er?????:banghead::banghead::banghead:
 

hannes1988

Cartier
Det sägs att man skall titta ner på folk (inte se ner) och titta på vad de bär på fötterna men min blick hamnar oftast först mot handlederna om jag skall vara ärlig. Så visst spanar man och tänker... Hehe
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Vi ska lägga nytt golv i köket. I golv affären har säljaren en snygg vintage omega. Jag är mer intresserad av klockan än av golvproverna kommer jag på efter ett tag... Hmm.:cool:
 

månljus

Panerai
Sneglar också mycket mot handleder nu för tiden. På alla möjliga ställen också, mataffären, tunnelbanan eller flygresan. Kan faktiskt störa mig lite på det ibland. Speciellt när man inte riktigt kan se vad det är för klocka. Har funderat ett tag på vad en kollega till mig har för klocka, har bara fått väldigt snabba, oklara glimtar och inte heller något bra tillfälle att fråga. Känns verkligen som att det kan vara vad som helst också, vilket givetvis gör mig mer nyfiken.
 

mackman

Cartier
Går det nån på stan med en klocka så kan man inte låta bli o tokstirra för att försöka identifiera klockan. Sen har jag även börjat döma folk efter deras klockor omedvetet, inte ok!:wtf:

Ibland undrar man vad man gett sig in i!:rolleyes:
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Går det nån på stan med en klocka så kan man inte låta bli o tokstirra för att försöka identifiera klockan. Sen har jag även börjat döma folk efter deras klockor omedvetet, inte ok!:wtf:

Ibland undrar man vad man gett sig in i!:rolleyes:
Dömer hur då? Är personen i fråga av lägre rang om de har en parfymklocka? Det köper jag i så fall, (givetvis med humor i påståendet). I annat fall, om du mer dömer efter vilken automatare man har på armen är jag nyfiken på hur du ser på mig med en Tudor Day-date 7017 och en datejust 1603. Vart hamnar jag lixom ;)
 

Göteborgare

Cartier
Det är alltid lika kul att ge komplimanger till de som har fina klockor, man ser oftast direkt att de med har blivit smittade av denna sjukdom....
 

mackman

Cartier
Dömer hur då? Är personen i fråga av lägre rang om de har en parfymklocka? Det köper jag i så fall, (givetvis med humor i påståendet). I annat fall, om du mer dömer efter vilken automatare man har på armen är jag nyfiken på hur du ser på mig med en Tudor Day-date 7017 och en datejust 1603. Vart hamnar jag lixom ;)

Ingen aning vad du har för stil eller nånting men om du kommer där på stan, med en skön pike och och ett par chinos med din dj eller 7017, så ser jag ju då "Fasen här kommer förmodligen en man med klockintresse, härligt!"
Då uppfattas du som att du verkar ha lite "koll" på saker o ting.

De betyder inte att personen har en lägre "rang" men om det kommer en 40 årig kostymnisse med en oversized röd parfymis från ur och penn börjar JAG ju fundera på hur fan gick det där till? Hur tänkte han? Fasen vad fult den sitter! Den går inte ihop med kostymen! Vad säger hans kollegor?

Om man drar en parallel, du kan ha hur fin och dyr kostym som helst som sitter perfekt, men om du har på dig oputsade/fula/slitna skor så faller allting.
Och tvärt om, du kan i princip komma vart som helst så länge du har ett par välputsade och snygga skor.
Man kan "döma" någon utefter skor, lite samma grej med klockor. Man kan på nått sett se igenom det hela.

Men visst det behöver inte är fel på uropenn klockor men du fattar vad jag menar. :rolleyes:

edit: vet inte om jag ens svarade på din fråga! Och herregud vad lång texten blev...
 

mackman

Cartier
Ingen aning vad du har för stil eller nånting men om du kommer där på stan, med en skön pike och och ett par chinos med din dj eller 7017, så ser jag ju då "Fasen här kommer förmodligen en man med klockintresse, härligt!"
Då uppfattas du som att du verkar ha lite "koll" på saker o ting.

De betyder inte att personen har en lägre "rang" men om det kommer en 40 årig kostymnisse med en oversized röd parfymis från ur och penn börjar JAG ju fundera på hur fan gick det där till? Hur tänkte han? Fasen vad fult den sitter! Den går inte ihop med kostymen! Vad säger hans kollegor?

Om man drar en parallel, du kan ha hur fin och dyr kostym som helst som sitter perfekt, men om du har på dig oputsade/fula/slitna skor så faller allting.
Och tvärt om, du kan i princip komma vart som helst så länge du har ett par välputsade och snygga skor.
Man kan "döma" någon utefter skor, lite samma grej med klockor. Man kan på nått sett se igenom det hela.

Men visst det behöver inte är fel på uropenn klockor men du fattar vad jag menar. :rolleyes:

dubbel
 

Oniel

Panerai
Tror inte så många bryr sig vad de bör på armen. tror mest att det är inbitna klocknördar som kollar vad folk har och bryr sig vad man självbär. Det viktigaste för gemene man är ett det är en "snygg" klocka.

Jag kollar självklart vad folk har, blir ett beroende ;) dock så är den klocka jag fått mest beröm för en klocka som heter le royal (vilket är för mig okänt). Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt?
 

N.Bathes

Cartier
Man kollar på handleden 1 Sek i taget
Tittar på asfalten
Kollar 1 sek igen....
Inte kl stift man verkar skum & nervöst lagd....
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Det är lätt när man t.ex. sitter i ett möte att ta av klockan från armen - studera den under bordet från olika vinklar - väga den i handen - fantisera hur den skulle se ut med ett RubberB - studera senaste dingen - tänka om man kanske skulle flippa den - ångra sig direkt. Så... har det plötsligt gått flera minuter och man har ingen aning om vad som avhandlats.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen aning vad du har för stil eller nånting men om du kommer där på stan, med en skön pike och och ett par chinos med din dj eller 7017, så ser jag ju då "Fasen här kommer förmodligen en man med klockintresse, härligt!"
Då uppfattas du som att du verkar ha lite "koll" på saker o ting.

De betyder inte att personen har en lägre "rang" men om det kommer en 40 årig kostymnisse med en oversized röd parfymis från ur och penn börjar JAG ju fundera på hur fan gick det där till? Hur tänkte han? Fasen vad fult den sitter! Den går inte ihop med kostymen! Vad säger hans kollegor?

Om man drar en parallel, du kan ha hur fin och dyr kostym som helst som sitter perfekt, men om du har på dig oputsade/fula/slitna skor så faller allting.
Och tvärt om, du kan i princip komma vart som helst så länge du har ett par välputsade och snygga skor.
Man kan "döma" någon utefter skor, lite samma grej med klockor. Man kan på nått sett se igenom det hela.

Men visst det behöver inte är fel på uropenn klockor men du fattar vad jag menar. :rolleyes:

edit: vet inte om jag ens svarade på din fråga! Och herregud vad lång texten blev...
Haha, jo då, jag fattar vad du menar. Och jag håller med till viss del. Sen har jag ett ganska stort överseende med att folk kommer i en Tiger kostym men har skit på handleden. Ungefär som när jag diskuterar nåt musikprogram typ eurovision song contest (jag är musiker) och de tycker si och så och jag tänker: hmm killen har ingen koll. Men vi håller nog med varann på den här punkten ;)
 
Topp