• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 10-15k

F-L-P

Panerai
Är det så? funderar nämligen på just en bond seamaster

Jag ville absolut inte ha en innan jag hade en på armen. Tyckte vridningen såg skum ut med alla sina faser, konstiga visare, länken var ju bara udda och blank plastig tavla. Fick den på armen och var såld. Bond länken växer på en och är sjukt gedigen och extremt följsam. Tavlan har ett skönt djup och faserna ger en lite liv i boetten. Har en med vit tavla som är skönt somrig. Antar att du har kollat på skurts seamaster PRO tråd?

Finns ju ett enkelt sett att se om det är nåt för dig: prova! Tycker mest att det är trist att folk baserar sina åsikter på två bilder på nätet.
 

Cryssarn

Rolex
Jag ville absolut inte ha en innan jag hade en på armen. Tyckte vridningen såg skum ut med alla sina faser, konstiga visare, länken var ju bara udda och blank plastig tavla. Fick den på armen och var såld. Bond länken växer på en och är sjukt gedigen och extremt följsam. Tavlan har ett skönt djup och faserna ger en lite liv i boetten. Har en med vit tavla som är skönt somrig. Antar att du har kollat på skurts seamaster PRO tråd?

Finns ju ett enkelt sett att se om det är nåt för dig: prova! Tycker mest att det är trist att folk baserar sina åsikter på två bilder på nätet.
OK, ska ta och kika på den tråden. Står mellan dem och en Tudor hydronaut
 

gorosen

Omega
Tack för all svar, åter igen!
Jag har provat seamastern, både bond och PO och ingen faller mig riktigt i tycke. Oris verkar onekligen vara populärt, men är de i samma klass som Omega och Tudor?
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Superocean 2, och även Heritage 42/46, tycker jag är lite könlösa och opersonliga - lite tråkiga helt enkelt utan linjer och någon speciell finish eller detaljrikedom som gör att man hajar till när man håller i dem. (Däremot är Meshlänken på Heritage väldigt trevlig, men den finns ju även till Transocean. Hint hint..)

Vad gäller Oris så är jag ett stort Oris-fan vad gäller dykarur. Jag har inte hittat något som jag trivs så bra med som t.ex. Diver Small Second eller Aquis Diver på vanlig stållänk. Väldigt gedigna och prisvärda med en länk av otroligt bra kvalitet.

Sedan beror det ju på vad du menar med "klass". Byggkvalitet eller vad "andra tycker" när de tittar på vad du har på armen. Är du ute efter det senare brukar Oris flyga klart mer under radarn vilket jag själv tycker är positivt och anledningen till att min Breitling får extremt lite handledstid. (Även Tudor är ju tämligen bra ur den aspekten tycker jag.)
 

svesam

Rolex
Hur är breitling superocean 2?

Den är grym!!
Strax utanför din budget dock om du ska ha den på länk...

image.jpg
 
Topp