• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för ~2000

hfsbnF

Breitling
Hej,

Är väldigt okunnig när det gäller klockor, men söker efter en snygg klocka för högst 2000:- som man kan ha dagligen. Har försökt läsa runt lite och fattar det som att man inte ska ha läderband ifall man ska ha den dagligen? Har kikat lite på Orient Bambino men kanske är för festlig för vardagligt bruk? Gillar simpla klockor, inte massa extra "onödiga" finesser.

Tack!
 
Tjena!
Klart du kan köra läderband på vardagsklocka. Personligen hade jag dock valt länk speciellt om det är till min enda klocka. Denna billiga rackare som ligger en bra bit under din budget var poppis här för ett tag sedan:
snkk45k1-2.jpg

SNKK45

Dressig och sportig på samma gång (tänk Explorer).
 

hfsbnF

Breitling
Bäst att jag säger detta nu förresten, är inte intresserad av dykare, tycker de är lite för klumpiga.
 

Subby

Rolex
Trevligt! :)

Har hittat en version som jag tycker är snygg, vad säger ni andra? Vilken färg är egentligen snyggast enligt er? ;)
http://www.seriouswatches.com/orient/orient-er2400ka-bambino-fer2400ka.html
http://www.seriouswatches.com/orient/orient-er2400lb-bambino.html

:)

Den gråa är väldigt snygg, det finns 3:e generations bambino med blå tavla också vilken jag tycker är snyggaste bambinon som gjorts.
http://www.seriouswatches.com/orient-er2400ld-bambino-fer2400ld.html
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle väntat ett slag om du inte vill köra guld.
Orient håller på och rullar ut bambinon med nytt verk.
De med produktkod som börjar på FA har det nya.
Seriouswatches enda återförsäljare jag sett som fått dem.
Annars gillar jag också 3e gen bäst, och antar att de kommer med nya verket också.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Det gör jag också om jag ska vara ärlig, men kan man ha en Bambino dagligen, utan att ses som körd i huvudet? Är inte varje dag man är särskilt finklädd nämligen ;)
En Bambino är ju knappast mer dressad än en DW eller Gant som väääldigt många kör varje dag i ur och skur. Skillnaden är att en Orient är roligare.
 

hfsbnF

Breitling
Jag skulle väntat ett slag om du inte vill köra guld.
Orient håller på och rullar ut bambinon med nytt verk.
De med produktkod som börjar på FA har det nya.
Seriouswatches enda återförsäljare jag sett som fått dem.
Annars gillar jag också 3e gen bäst, och antar att de kommer med nya verket också.
Hur länge kan man förväntas behöva vänta på dessa? Skulle vilja ha klockan innan man tar studenten, vilket är om lite drygt en månad. Vilka fördelar kan man förvänta sig av det nya verket?

Annars kör jag nog på den blåa som länkades. :)
 

Wiliamo

Panerai
Jag stämmer in i kören kring Orient Bambino, extremt prisvärd och skön dressare. Annars (om du vill hamna under budget) kan jag också rekommendera SNKK47 (45 är den blå). Superfin vardagsklocka, både sportig och dressad. Den är riktigt schysst och fantastisk för att kosta runt 500-lappen:
image.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hur länge kan man förväntas behöva vänta på dessa? Skulle vilja ha klockan innan man tar studenten, vilket är om lite drygt en månad. Vilka fördelar kan man förvänta sig av det nya verket?

Annars kör jag nog på den blåa som länkades. :)
Nya verket har hack och handuppdragning vilket gamla saknar.

Svårt att sia om när. Orient har inte gått ut med ngt. Seriouswatches fick nya mako innan officiellt släpp också. Förmodligen är de största enskilda handlaren i världen (tillsammans med orient watch usa) varför de får förtur.
Jag skulle väntat till nån vecka innan då de levererar snabbt om det inte dyker upp i stål.

Är hack och handuppdragning inte viktigt för dig så köp gamla som är 500 spänn billigare.
 

Wiliamo

Panerai
Topp