• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klocka för begränsad budget

JesperdW

Omega
Tjena gott folk!

Nu är det så att jag funderar på att lägga några tusen (max 3000kr) på en ny/begagnad klocka. Har dock väldigt svårt att välja och hoppas på tips från er. Jag är intresserad av en beater, ingen dressare alltså. Har hittills kikat lite extra på klockor från Seiko och Steinhart(medveten om hatet). Klockan ska alltså vara stryktålig, snygg, duktigt vattentät osv.

Dundra gärna på med förslag, tack på förhand!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Den här kanske?
Snygg som synden och lär tåla det mesta.
80032.jpg

Hittar du att köpa här:
http://www.silvermans.co.uk/tabid/6...ISSUE+WATCH+/0/SKU/4-189-16762-0/Default.aspx
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
snygg är den ju! Vad är tankarna kring att det är quartz?

För mig handlade det just om att jag ville ha en true beater utan ömtåligheter såsom ett mekaniskt urverk. Med en quartzare är man ännu ett snäpp säkrare inbillar jag mig. Finns säkert extremt tåliga urverk där ute, men för mig ska en snickra/åka till tippen/leva rövare-beater inte kosta en förmögenhet heller. Den är quartz, den är snygg och den har en släng av miltitär historik. Dessutom har den fasta luggar så den är förbannat svårtappad.
Men som enda klocka hade mitt val sett annorlunda ut, men om budgeten var 3000 så kanske inte ändå.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Steinhart är ingen personlig favorit. Spana in Orient, kanske framför allt mako och ray!
 

JesperdW

Omega
För mig handlade det just om att jag ville ha en true beater utan ömtåligheter såsom ett mekaniskt urverk. Med en quartzare är man ännu ett snäpp säkrare inbillar jag mig. Finns säkert extremt tåliga urverk där ute, men för mig ska en snickra/åka till tippen/leva rövare-beater inte kosta en förmögenhet heller. Den är quartz, den är snygg och den har en släng av miltitär historik. Dessutom har den fasta luggar så den är förbannat svårtappad.
Men som enda klocka hade mitt val sett annorlunda ut, men om budgeten var 3000 så kanske inte ändå.


Jag förstår. Man kanske får kompromissa lite. Bra quartzare är inget fel. Tack!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Som vanligt säger jag orient mako, mako xl eller ray.

Vill du ha något riktigt stryktåligt ska du titta på orient m-force i den prisklassen, dock är dessa ofta ganska stora klockor.
 

jaqob

Omega
Vad är inte ritkigt rätt med SKX007? (Inte för att ifrågasätta, utan för att kunna styra åt rätt håll :))
 

leicaphile

Panerai
Tjena gott folk!

Nu är det så att jag funderar på att lägga några tusen (max 3000kr) på en ny/begagnad klocka. Har dock väldigt svårt att välja och hoppas på tips från er. Jag är intresserad av en beater, ingen dressare alltså. Har hittills kikat lite extra på klockor från Seiko och Steinhart(medveten om hatet). Klockan ska alltså vara stryktålig, snygg, duktigt vattentät osv.

Dundra gärna på med förslag, tack på förhand!

Orient Blue Ray. Kostar en tusing. Sätt in resten på sparkonto tills du hittar nåt annat du vill ha. 200m rating, snygg, tålig, automatare.

eHQIRSF.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Kolla in den Precista PRS18A som finns på K&S. Jag har ägt en Precista och var mycket nöjd med kvalitetskänslan.
 
Topp