• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka för ca 30:-, Quartz?

vistor

Basic
Hej!

Jag utökar samlingen, och är lite inne på att köpa mig något fint. Jag funderar på en Quartz för att ha en klocka som alltid går, oavsett om jag inte använt den på ett tag. Men det svider lite, så jag suger på karamellen men jag skulle behöva er hjälp.

Vad för trevliga dinkor kan jag få för runt 30 papp, nya eller beggade som är av hög kvalitet, och en bra vardagsklocka för en it konsult. Typ vardagsstål.

Alla tips välkomnas, även automatare. Har varit lite inne på att köpa min andra tudor fast i brons...

Grand seiko är ett utmärkt alternativ, här är ett exempel men det finns flera andra du kan kolla på:
SBGV207
SmartSelect_20180424-180242_Chrono24.jpg

Ta en titt på Sjöö Sandström Skydiver. Tror den har nypris på 23’ eller 29’ på gummi respektive länk. Går även att hitta den till ett bra pris begagnad.

Om du är ute efter en dressad klocka så kanske den inte är helt rätt men annars en Quartz jag kan rekommendera. Är förövrigt den klockan flygvapnet har till sina piloter.

Hej!

Jag utökar samlingen, och är lite inne på att köpa mig något fint. Jag funderar på en Quartz för att ha en klocka som alltid går, oavsett om jag inte använt den på ett tag. Men det svider lite, så jag suger på karamellen men jag skulle behöva er hjälp.

Vad för trevliga dinkor kan jag få för runt 30 papp, nya eller beggade som är av hög kvalitet, och en bra vardagsklocka för en it konsult. Typ vardagsstål.

Alla tips välkomnas, även automatare. Har varit lite inne på att köpa min andra tudor fast i brons...
Rolex OQ...

Om det ska vara en quartz ska det vara en Rolex OysterQuartz. Tycker den är schysst med sin integrerade länk och fungerar utmärkt som en daglig beater med sina 10ATM.
zw-110305w.jpg

Edit. Som gjorde för en IT-konsult ;)

Senast ändrad:
E8CDC48F-9BEC-4925-BA90-4547DFEB4F6A.jpeg
3F5F3CDF-9751-4835-AF88-69FE94F3D497.jpeg
6B8FBFFB-F28D-40DA-8113-20D796A8E313.jpeg
69357A57-AF05-44F4-94FA-D55581538CE7.jpeg

Enkelt, Breitling eller GS, SEIKO tonfisk om du vill komma undan billigare.

F9BC6F95-F40C-471D-9EAB-976ECBA64FBD.jpeg
A18DC0DF-1250-4390-B078-EFBC156D338C.jpeg

Jag tycker personligen att mm600 är sjukt prisvärd. För runt 20’ får du i mm600 en heliumtät titandykare med springdrive och GMT.

Svårt att veta vilken typ av klocka du söker då du inte hintar om mycket mer än quartz!
Denna har jag och är riktigt nöjd iaf :) lite roliga och praktiska funktioner i den också!
983048EC-7B6D-4BB3-80A4-0FF55B85609C.jpeg

Edit: Listar dock mer än 30', men går att få beggad strax över 20.

Senast ändrad:
Hej!

Gran Seiko sbgv serien skulle rekommenderas

Hej!

Du kanske kunde ge en fingervisning om vilka komplikationer du vill ha (eller inte ha). Ska en it-konsults klockval representera yrkesrollen på något vis?
Endast tid, timmar och minuter, Citizen eco-drive One. Världens tunnaste soldrivna klocka. Kronaby, någon slags smartklocka som ser ut som en vanlig analog klocka. Med högre budget, Tag Heuer Connected.

Tillbaka
Topp