Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är väl något sådant man ska om ska ha något på armen, alltid kul med extra data från rundan!Jag kör Garmin S5. Kanske inte det du ville höra men så är det.
Har fått för mig att klockorna far rejält illa om de sitter på armen under rundan. Det kan nog t.o.m varit under ett avsnitt av podden här som de lyfte ämnet...
har också upplevt klockan som lite i vägen, speciellt om det är väder för jacka, då jag vill få bort så många hinder som möjligt. Men känns så tomt på armen.Har också hört att klockor kan skadas av golfande - osäker på vad som är som mest påfrestande för klockan dock och varför. Är en drive lika illa som ett bunkerslag i blöt sand t.ex... Sen tycker jag att min speedy mest är i vägen i svingen iom länken, därför har jag min i bagen![]()
Jag säger som ovanstående, en golfklocka är grymt. Själv kör jag med en riktigt bra allround sportklocka, Garmin Fenix 5.har också upplevt klockan som lite i vägen, speciellt om det är väder för jacka, då jag vill få bort så många hinder som möjligt. Men känns så tomt på armen.
angående att urverket tar skada, Det är alltså beater som gäller på golfbanan?
Ja jo vad bubba watson har på armen är ju ganska ovesäntligt. Om urverket tar skada i längden är nog inte hans största problem
Får väl ta och prova med en garmin själv. Har du testat någon annan modell än Fernix 5? när jag köper en endast för att prova så känns det lite att ta i från vad jag såg när jag googlade den.Jag säger som ovanstående, en golfklocka är grymt. Själv kör jag med en riktigt bra allround sportklocka, Garmin Fenix 5.
Om det är någon som får bryta "reglerna" så är det ju ändå Bubba kan jag tycka!
Nej, jag har bara provat Fenix 5. Jag köpte den inte bara för golfen som sagt, fungerar klockrentFår väl ta och prova med en garmin själv. Har du testat någon annan modell än Fernix 5? när jag köper en endast för att prova så känns det lite att ta i från vad jag såg när jag googlade den.
Det handlar nog mest om stötar och duffar man rejält eller liknande så ruskas det väl om en aning innanför boettlocket.Jag har aldrig hört att det ska vara skadligt för urverket men misstror er såklart inte även om jag inte förstår vad det skulle vara som skadade. Jag lämnar dock klockan i bilen under rundorna för att det är enda gången då jag faktiskt tycker den är i vägen (bortsett från mer fysiska sporter som fotboll, innebandy o.l.). Från och med denna säsong kommer jag nog ändå ha med mig min Garmin 735xt vilken jag tror det finns en enklare variant av också. Den tänker jag inte ens på när den är på armen och som nån innan mig sa så är det ju kul att få lite data med sig från rundan avseende längd, steg och framförallt att kolla kartan hur man virrat fram och tillbaka på banan i efterhand.
word!Jag kör min Rolex gmt på golfbanan. Lirar ungefär 3ggr/v.
Fungerar bra för mig, har provat med garmin och liknande men det är inga ur jag helst tar på mig
Då är det givetInte ens bond lirar med klocka. Du får hänga av dig dyrgripen på caddyn.
![]()
mycket fin klocka! kan vara ett alternativSjälv spelar jag inte golf men har en Tag Heuer Golf
Perfekt som beater eftersom den inte har någon krona som skaver mot handen och inget viklås på insidan av handleden. Borde funka fin fint för dig på golfbanan, i trädgården m.m.
Anser du dig vara i större behov av den än vad jag är får du göra ett tappert försök att övertyga mig om att hitta en bättre beatermycket fin klocka! kan vara ett alternativ
Kör Garmin här med.
![]()
Approach S4Vilken modell är detta?
hmmmmAnser du dig vara i större behov av den än vad jag är får du göra ett tappert försök att övertyga mig om att hitta en bättre beater![]()
Månlandningen var ju fakeGanska säker på att NASA körde lite sköna stöttester så om du är orolig ta en speedy![]()
Tvivlar inte på kvalitén av en speedmaster, men då är jag rädd för klumpigheten.Ganska säker på att NASA körde lite sköna stöttester så om du är orolig ta en speedy![]()