Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har det varit för prisklass på klockorna som gått sönder?Har bekanta vars klockor gått sönder när vi spelat golf..
Själv tycker jag de är obekvämt med klocka när jag spelar.. dock är jag sugen på bra golfklocka men de blir nog en kikare istället
Åhh, en tråd för mig!
Spelar ett par gånger i veckan och har alltid klocka på armen och har aldrig haft några problem.
Vibrationerna som når klockan efter att ha passerat genom skaftet, handsken och handen för att nå fram till klockan kan inte vara särskilt kraftiga.
GPS-klockor kan säkert vara bra ibland men hur många gånger per runda får man inte upplysa medspelare om att deras mått på klockan är åt fanders?
Det är det nog men frågan är om det ens är någon risk med automatiska ur?Kanske är säkrare med kvarts-ur än automatare? Håller dock med om det känns orimligt att vibrationer från klubban skulle nå fram till klockan om det inte är så att man slår i en sten eller liknande.
Det är det nog men frågan är om det ens är någon risk med automatiska ur?
Om Rolex-modeller gick sönder på löpande band när folk spelade golf hade de gjort något åt det eller rekommenderat folk att ta av sig den när de ska svinga.
Samma sak för alla andra lite exklusivare märken.
När jag sköt som mest avlossade jag ca400-500 9mm i veckan med sub på armen. Så jag tror inte man behöver vara orolig om man duffar några gånger i veckanDet är det nog men frågan är om det ens är någon risk med automatiska ur?
Om Rolex-modeller gick sönder på löpande band när folk spelade golf hade de gjort något åt det eller rekommenderat folk att ta av sig den när de ska svinga.
Samma sak för alla andra lite exklusivare märken.
Varför inte?
Den brukar sitta på armen och tar inte av mig den för lite golf
Förstår inte vad du menar eller vill komma fram till
Vad jag menar är att jag själv aldrig skulle spela ha en automatisk klocka på armen när jag spelar golf. That's all.Förstår inte vad du menar eller vill komma fram till
Vad har det varit för prisklass på klockorna som gått sönder?
Kikare is da shit!
Case is closedNär jag sköt som mest avlossade jag ca400-500 9mm i veckan med sub på armen. Så jag tror inte man behöver vara orolig om man duffar några gånger i veckan![]()
Slog han släggan på klockanHar en kompis som är snickare som alltid har sin gmt på sig från -13 har alltid funkat bra även med golfspel men så slog han några slag med slägga och efter det så sacka den 6 timmar på ett dygn
Ha haSlog han släggan på klockan![]()
mycket fin!Omega Aqua Terra Golf edition
![]()
rysningar av den tankenHar en kompis som är snickare som alltid har sin gmt på sig från -13 har alltid funkat bra även med golfspel men så slog han några slag med slägga och efter det så sacka den 6 timmar på ett dygn
spelar oftast på hemmaklubben och då man såklart kan den banan ut och in så har jag inget behov för kikare. Är det när man spelar nya banor eller liknande som du anser det vara nödvändigt? Sett flera i denna tråd med kikare i bagen, vilket är lite nytt för migHar i princip alltid min sub på armen. Och en kikare i bagen.
spelar oftast på hemmaklubben och då man såklart kan den banan ut och in så har jag inget behov för kikare. Är det när man spelar nya banor eller liknande som du anser det vara nödvändigt? Sett flera i denna tråd med kikare i bagen, vilket är lite nytt för mig![]()
prylar är garanterat kul, kikare känns nästan roligare än att går runt med teknologi som understödJag spelar på olika banor varje vecka. Tycker ofta 100, 150 och 200 markeringarna är bristfälliga. Inte för det spelar så stor roll för mig då jag är ganska kass. Men prylar är kul.![]()
De GPS-klockor jag känner till kan ge avstånd till framkant, mitten och bakkant av green (om vi nu talar om inspel). Problemet är att på vissa hål ser du inte om flaggan är placerad kort, mitten eller långt. Då är det perfekt att skjuta med kikaren och få det exakta måttet.spelar oftast på hemmaklubben och då man såklart kan den banan ut och in så har jag inget behov för kikare. Är det när man spelar nya banor eller liknande som du anser det vara nödvändigt? Sett flera i denna tråd med kikare i bagen, vilket är lite nytt för mig![]()
De GPS-klockor jag känner till kan ge avstånd till framkant, mitten och bakkant av green (om vi nu talar om inspel). Problemet är att på vissa hål ser du inte om flaggan är placerad kort, mitten eller långt. Då är det perfekt att skjuta med kikaren och få det exakta måttet.
GPS-klockorna diffar dessutom på X antal meter och varför slänga bort slag genom att välja fel klubba?
Släpp sargen nu!Vad jag menar är att jag själv aldrig skulle spela ha en automatisk klocka på armen när jag spelar golf. That's all.
Nej, tyvärr inte. Dessutom så kan ju banarbetarna sätta dit fel flagga och då står man där med en förbannad wedge i handen i stället för med putternHar banorna du spelar inte olik färg på flaggorna beroende på hur de är placerade?
förargandeKanske lite OT men här kan ni se vad en del golfare har på armen (de flesta dock bara vid sidan av banan):
https://www.govbergwatches.com/blog/masters-golf-watch-ambassadors/
Lite kul att Bubba swingar loss med en klocka värd 7-8 miljoner på armen![]()
RM gör ju sina klockor för hårda tagförargande![]()