Svara bara på en fråga. Varför ska du lägga dig i?Släpp sargen nu!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svara bara på en fråga. Varför ska du lägga dig i?Släpp sargen nu!![]()
Jag tror faktiskt att en taskig träff med golfklubban är elakare för klockan än bössan.:/ är du säker? 5.56 kickar inte speciellt mycket med rätt comp. Men big bore är ganska kraftfulla![]()
Garmin S60. Mkt bra, 14dgr batt tid, eller 4 18-hålsrundor med gps och scorekortVet ni om det finns någon golfklocka med alla ordinarie funktioner men med tillägget att ha ett digitalt scorekort/slagräknare?
Jag har en garmin s20 jag är nöjd med. Den har den funktionen. Inklusive banans längder, flaggplaceringar och sånt skit. Enkel men bra. Älskar formatet, platt och rektangulär. Stör ingenting.Vet ni om det finns någon golfklocka med alla ordinarie funktioner men med tillägget att ha ett digitalt scorekort/slagräknare?
Den är kanon, den hade jag före S60. Dottern har den nuJag har en garmin s20 jag är nöjd med. Den har den funktionen. Inklusive banans längder, flaggplaceringar och sånt skit. Enkel men bra. Älskar formatet, platt och rektangulär. Stör ingenting.
S60 är mer avancerad inte sant? Och färgskärm? Fick min i present av kollegorna förra året, så kunde inte påverka så mycket. Men den har allt jag behöver. Är för grön på golf för att behöva något mer avancerat tror jag, haha. Om inte annat så är jag kär i hur s20 sitter på mig, lagom storlek.Den är kanon, den hade jag före S60. Dottern har den nu![]()
Jag har en garmin s20 jag är nöjd med. Den har den funktionen. Inklusive banans längder, flaggplaceringar och sånt skit. Enkel men bra. Älskar formatet, platt och rektangulär. Stör ingenting.
Tack! Trodde inte funktionen fanns. Så Garmin verkar vara det man ska gå på?Garmin S60. Mkt bra, 14dgr batt tid, eller 4 18-hålsrundor med gps och scorekort![]()
Banguide är ju också en kul funktion. Brukar köpa det à 20-30 kr när jag spelar Greenfee på andra banor. Efter en säsong har man väl nästan sparat in halva beloppet för klockanS60 är mer avancerad inte sant? Och färgskärm? Fick min i present av kollegorna förra året, så kunde inte påverka så mycket. Men den har allt jag behöver. Är för grön på golf för att behöva något mer avancerat tror jag, haha. Om inte annat så är jag kär i hur s20 sitter på mig, lagom storlek.
Edit: du har banguide i din va?! Det hade man ju uppskattat.
Bytte telefon för 5 minutersedan, så det är körigt med det just nu. Ska se om jag har den hemma så kan jag ta ett nytt, taggar dig isf. Golfsakerna har jag ju nämligen där dom står bäst och mest redo -på kontoret.Tack! Trodde inte funktionen fanns. Så Garmin verkar vara det man ska gå på?Har ni ett wristshot att bjuda på?
Tyvärr bara när klockan är i ”klockläge”. Funkar ju också via bluetoth med alla typer av aviseringar. Men bangiude och färgskärm. Funkar bra, lite stor 45mm men lättTack! Trodde inte funktionen fanns. Så Garmin verkar vara det man ska gå på?Har ni ett wristshot att bjuda på?
Halva anledningen till att jag är på golfbanan är för att slippa Mail, sms och telefonsamtal.Alltid en Applewatch på banan. (enda gången jag använder en sådan och ser fördelar) Perfekt för att kunna vara närvarande för mail, sms och telefonsamtal. Att ha en mobil i fickan är helt uteslutet, då det förstör swingen mycket mer än en lätt klocka på armen...![]()
Då är det en helt annan sakHalva anledningen till att jag är på golfbanan är för att slippa Mail, sms och telefonsamtal.
Är du seriös?Då är det en helt annan sakSjälv spenderar jag säkert i snitt 3-5 timmar varje dag på banan så jag skulle aldrig klara mig annars. Har även en dator specialmonterad på vagnen för att kunna vara live på börsen! Haha
![]()
Haha ja, det är dock enkelt att fixa. Köper bara två standardhållare för ex. mobil, som monteras i "paraplyhållar-hålen på vagnen" Sen sliter du av mobilfästet från standardhållarna så har du två stabila pinnar som sticker upp, som blir dina ben. Sen skruvar man bara fast en skiva i önskat material i dessa två "ben" som du fått från hållarna du monterade!Är du seriös?
Det måste du visa bild på!
Kan ju gå an om man får betalt för att bära klockan. Lite annorlunda när man betalar för att bära den. Själv brukar jag använda en digital klocka, som dessutom ger mig avstånden.
Hahaha. Låter hur sjukt som helstHaha ja, det är dock enkelt att fixa. Köper bara två standardhållare för ex. mobil, som monteras i "paraplyhållar-hålen på vagnen" Sen sliter du av mobilfästet från standardhållarna så har du två stabila pinnar som sticker upp, som blir dina ben. Sen skruvar man bara fast en skiva i önskat material i dessa två "ben" som du fått från hållarna du monterade!Ett tips är dock att borra hål i skivan i vardera hörn där datorn kommer stå, så du kan använda hålen till exempelvis karborband för att spänna fast datorn lite i bordskivan, så den inte hoppar runt. Tror även att vissa märken av vagnar har en färdig bordsmodul att köpa numera, så slipper man bygga en själv
![]()
Hade inte tvekat en sekund på att använda en bubba på banan. RM överlag tål rätt friskt med stryk.Kan ju gå an om man får betalt för att bära klockan. Lite annorlunda när man betalar för att bära den. Själv brukar jag använda en digital klocka, som dessutom ger mig avstånden.
Hur ska man då veta om någon letar boll mer än fem minuter?Enligt golf"regler" så ska man ju inte ha klocka på sig när man spelar så själv har jag låtit en skräddare sy in ett extra fack för klockan i bagen för att skydda den lite extra.
Sånt får ens Caddie hålla koll påHur ska man då veta om någon letar boll mer än fem minuter?
Enda gången jag spelat med caddie var i afrika och då var hans huvuduppgift att hålla koll på krokodilerna.Sånt får ens Caddie hålla koll på![]()
Enda gången jag spelat med caddie var i afrika och då var hans huvuduppgift att hålla koll på krokodilerna.
Ännu värre när man ska kliva ut på hål 11 och krokodilerna är uppe på teeAlltid surt när man står där på hål 16 utan caddie och slår ut i skogen.