• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för max 25k - vad skulle ni rekommendera?

Vad väljer ni?

  • Speedmaster Professional

    Röster: 41 42.3%
  • Heritage Chrono

    Röster: 10 10.3%
  • Äldre Datejust

    Röster: 25 25.8%
  • Valfri Grand Seiko (t.ex. SBGM027)

    Röster: 16 16.5%
  • Annat! (Skrivs i tråden)

    Röster: 5 5.2%

  • Totala väljare
    97

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Klart du skall köra på en DJ! Att dem är lite gubbiga är ju bara coolt :cigar:
Finns knappt något som är så skönt att bära som en DJ på jubilee, det är verkligen fantastiskt. Det är en tidlös klocka som funkar bra till i princip allt från en tischa till smoking. Dessutom ser det ut som att de stiger i värde, vilket är ett stort plus.
Oavsett vad det nu blir önskar jag dig lycka till i letandet!
Grattis i förskott :D
Precis så jag också tänker! Den funkar verkligen till allt! Fan, får ta mig en funderare...
Tack ska du ha! :D
 
Precis så jag också tänker! Den funkar verkligen till allt! Fan, får ta mig en funderare...
Tack ska du ha! :D
Låter bra :)
Det finns ju en stor efterfrågan på vintage DJ:s så om du ogillar den lär det inte blir svårt att bli av med den, och då för samma (eller mer) pris som du gav för den.
Gillar iof Speedmastern också, jag velade mellan dem två innan jag köpte DJ:n.
 

newk15

Cartier
Folk tycks glömma att han redan sitter på en en SubC... Av de du nämnt röstar jag för speedy. Närmre månen än så kommer du inte!
 

Icaras

Rolex
Aaaalright! Fan, jag svänger mycket fram och tillbaka jag. Dum fråga då jag har dålig koll på Omega: När lämnade dem tritium? En fullset Speedy från 1997 med tritiumvisare/tavla skulle vara kul. Har du möjligtvis något tips på handlare eller var jag ska hålla utkik?
Tritium försvann 1997 från alla modeller, har du tur så kan du kanske få tag på en med tritium (har så vitt jag vet alltid "T" på tavlan). Speedmasterns länk mm. blev uppdaterad 1996 så det är möjligt att tritium byttes redan då :)

Kolla in de största forumen. WUS, KS, Rolexforums, Omegaforums, C24 mfl.
 
Senast ändrad:

dauit

Panerai
2-Faktor
image.jpeg

Har du kollat in PO, för 25k lär du få den äldre med 2500 verket.
 
D

Deleted member 1154

Guest
av SubC och Speedy så är det Speedyn i det sälskapet som helt klart består i mina ögon...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mestadels dykare trots att han redan har en..
Hade kört på en GS GMT isåfall. En SBGM029 borde gå att klämma in? Eller en SBGM001, betydligt finare än nya 027 enligt mig. @yonsson håller nog också med.
Jämförelsebild mellan 001 och 027 nedan.

20130319_4a7f780a10c8e689934dimuUNnM5MsER.jpg
Bra klocka! Gillar inte boetten på 027 men 001 gillar jag såklart.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Mestadels dykare trots att han redan har en..
Hade kört på en GS GMT isåfall. En SBGM029 borde gå att klämma in? Eller en SBGM001, betydligt finare än nya 027 enligt mig. @yonsson håller nog också med.
Jämförelsebild mellan 001 och 027 nedan.

20130319_4a7f780a10c8e689934dimuUNnM5MsER.jpg
Jättebra med en jämförelsebild! Boettutformningen på 001an är betydligt snyggare än den på 027an, t.ex. kronskydden. Då blir det isåfall en 001a att hålla utkik efter. :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Topp