• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka för under 1500 som är dykare eller liknar dykare

Hej min mamma och min syrra har tänkt köpa en klocka till mig som julklapp, dom vet inget om klockor och dom skulle säkert ha köpt någon armani eller gant klocka om jag inte klev in. Så, jag söker en dykare eller en klocka som liknar en dykare för under 1500 (dålig budget jag vet). Den behöver vara under 43 mm med. Hade varit intressant om någon tog upp något annat märke än Orient eller Seiko, vet att det kommer bli svårt att hitta något annat än från dom två märkena men allt ska inte vara enkelt va!;)

Bra pris på denna ;) troligtvis fel men testa
Screenshot_20181201-144936.png

Hej min mamma och min syrra har tänkt köpa en klocka till mig som julklapp, dom vet inget om klockor och dom skulle säkert ha köpt någon armani eller gant klocka om jag inte klev in. Så, jag söker en dykare eller en klocka som liknar en dykare för under 1500 (dålig budget jag vet). Den behöver vara under 43 mm med. Hade varit intressant om någon tog upp något annat märke än Orient eller Seiko, vet att det kommer bli svårt att hitta något annat än från dom två märkena men allt ska inte vara enkelt va!;)
Köp inte en Invicta! Värdelös kvalitet och rent plagiat. Är du intresserad av klockor föreslår jag att du börjar rätt direkt, utan homageklockor. Varför vill du inte har Orient och Seiko?

Edit: Tog tillbaka mitt förslag. Kanske var ett av universums bästa förslag på klocka någonsin. Men eftersom trådstartaren inte bemödade sig att kommentera eller på något sätt ens uppmärksamma detta tips så får du nu fortsätta på egen hand.

Lycka till och god jul!

Senast ändrad:
E80EFAAC-CDB7-4EF5-BB45-53285C238BEC.jpeg
Om du inte har nått emot begagnat kommer jag snart lägga ut min citizen ny0040-17le för runt tusenlappen.

Annars finns det ju massor av fantastiska klockor i köp och sälj här på KS och för 1500-2000 kan du få en ordentlig dykare.

Senast ändrad:
E80EFAAC-CDB7-4EF5-BB45-53285C238BEC.jpeg
Om du inte har nått emot begagnat kommer jag snart lägga ut min citizen ny0040-17le för runt tusenlappen.

Annars finns det ju massor av fantastiska klockor i köp och sälj här på KS och för 1500-2000 kan du få en ordentlig dykare.
Har tittat igenom Orient modellerna inom min budget men kändes inte helt rätt tills jag sneglade på mako modellerna, har väl inte lagt märke till dom då jag mest har läst om Ray. Verkar vara svårt att få tag på första mako men mako 2 finns på många ställen. Första Mako har ju en till krona som gör den lite mer speciell, synd att den inte verkar gå att köpa längre. Men tycker att Mako 2 är fin den med och verkar vara en bra klocka för pengarna. Skulle ni rekommendera Mako 2?

Har tittat igenom Orient modellerna inom min budget men kändes inte helt rätt tills jag sneglade på mako modellerna, har väl inte lagt märke till dom då jag mest har läst om Ray. Verkar vara svårt att få tag på första mako men mako 2 finns på många ställen. Första Mako har ju en till krona som gör den lite mer speciell, synd att den inte verkar gå att köpa längre. Men tycker att Mako 2 är fin den med och verkar vara en bra klocka för pengarna. Skulle ni rekommendera Mako 2?
På Ebay finns nästan alltid något ex, nytt eller begagnat :)

Min första automat var en Orient Ray 2. Skulle faktiskt föreslå den över makon då den är mer dressing i verkligheten. Superbra klocka med inhouseverk och bra kvalitet

421F1B0D-99C7-4A0A-933F-041BC8041253.jpeg
363E2C53-65AF-44EB-99C9-153F18A0640A.jpeg
559ED37A-E04D-4CFF-89AF-01629ADA6D3E.jpeg
Citizen Promaster
Jag köpte min nedsatt i England till ett pris som i svenska kr då (2003) motsvarade ca 1600kr, så en begagnad eller om det finns en sån eller liknande modell att köpa fortfarande.
Mvh

Verkar finnas här: https://www.orientuhren.de/index.ph...60_40?osCsid=a0ef7bf1b83845c3cb78812482c7f510

Varför inte Seiko? Visst, inte det mest originella men finns en anledning att SKX är så poppis. Svårt att hitta en bättre dykare för pengen.

Men som föreslagits innan är ju Vostok det absolut roligaste som går att hitta för 1500, om du inte avskräcks av det ryska..

Varför inte Seiko? Visst, inte det mest originella men finns en anledning att SKX är så poppis. Svårt att hitta en bättre dykare för pengen.

Men som föreslagits innan är ju Vostok det absolut roligaste som går att hitta för 1500, om du inte avskräcks av det ryska..
Men det är ju lite klurigt att få tag på, tidsmässigt, ifall det är av vikt. Annars är det ju bara att vänta lite. Ägde en Vostok Komondierskie och saknar den som bara den:)

För den pengen bör du tänka om och återgå till Seiko, då den kommer bli din livskamrat oavsett om du ökar i klocksvängen.
SKX 007 alt. SKX 009 är mitt tips slitvargar av rang..
6EB66316-C146-4CA6-9BAD-53A3B0A1BEEF.jpeg

Folk verkar ha missat att överskattade SKX ökat i pris väldigt mycket.

Jag tycker Mako/Ray dykarna är bättre för ett billigare pris. Då är jag ändå Seiko-älskare. Men de har också ökat något i pris. Kollade Seiko SNZF tom. de kostar ju över 2000kr nu :eek: Även på creationwatches kostar SKX runt 2000kr utan moms och postnords avgift. Så alla som skriver SKX verkar ha missat prishöjningen. TS verkar ju gilla Orient Mako men det är runt 2000kr.

Antingen önskar du dig nåt annat än en dykare. Typ en Seiko SNK-modell och så köper du en dykare för egna pengar. Eller så får de öka sin budget. Finns bra från mindre kända märken för det priset men krångligare att få tag på.

Tillbaka
Topp