• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka + favoritlag!

Como

Cartier
[Har sökt men hittar ingen likande tråd. Vet att det finns dedikerade trådar där vissa idrottslag diskuteras.]

Ytterligare en härlig bildtråd? Jaaa!
Tänkte att vi i denna tråd kan posta bilder på våra favoritklockor tillsammans med attribut från våra favoritlag! Det kan vara med en souvenir eller på plats vid match - låt fantasin sätta gränserna. Jag börjar!

Screen Shot 2018-01-09 at 10.26.22 AM.png
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Detta lag har jag hållit på sedan jag spelade min första tävlingsmatch i 6 års åldern när jag börjat träna/leka fotboll för ett lag som hette BK30 i Västerås 1972. Mitt lag hette Aston Villa, och tränarna var inspirerade av tipsextra förmodligen för dom andra lagen hette Ipswich, Derby, Stoke, Everton osv...

Har någon låda med prylar någonstans, vet dock ej var :shifty:! Just nu spelar vi, för att gå upp premier league!!!
7F33D7BB-A8D2-4807-B5F6-30DC430D5EF6.jpeg
 
Senast ändrad:

GWD

Panerai
[Har sökt men hittar ingen likande tråd. Vet att det finns dedikerade trådar där vissa idrottslag diskuteras.]

Ytterligare en härlig bildtråd? Jaaa!
Tänkte att vi i denna tråd kan posta bilder på våra favoritklockor tillsammans med attribut från våra favoritlag! Det kan vara med en souvenir eller på plats vid match - låt fantasin sätta gränserna. Jag börjar!
Kolla starting line up tråden.
 

larsbeg

Panerai
Skön tråd. Mitt lag fann jag på avslutningsresa med dåvarande juniorlag, QPR - Leeds 1992 på Loftus Road. QPR vann med 2-1, starkt underlagstippade och på en av de sunkigaste arenorna jag besökt. ( a k a brittisk charm;)). Idag kämpar vi för överlevnad i premiership.

DF916796-E059-4A0B-884A-C00AA482ECD3.jpeg
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Zodiac GMT "Root Beer" tillsammans med matchtröja som Skottlands charmigaste fotbollsgäng bar med stolthet säsongen 2002/03. Rätt så bra färgmatchning klubbfärger/klocka (även om det är svårt att se på bilden pga usel fotograf i kombination med en 6 år gammal mobilkamera):)
mfc-jpg.677035
 

GWD

Panerai
Zodiac GMT "Root Beer" tillsammans med matchtröja som Skottlands charmigaste fotbollsgäng bar med stolthet säsongen 2002/03. Rätt så bra färgmatchning klubbfärger/klocka (även om det är svårt att se på bilden pga usel fotograf i kombination med en 6 år gammal mobilkamera):)
mfc-jpg.677035
Motherwell! I Skottland är det Hearts som gäller för mig. Om jag någonsin hamnar i Edinbourogh så besöker jag Tynecastle.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tror inget slår old firm i hela världen. Möjligtvis Boca-River Plate.
Jag tänkte mer som att det är bättre att hålla på Hearts än på the usual suspects i Skottland, dvs Celtic och Rangers ("Old Firm", vilket inte bara är namnet på själva derbyt, utan även samlingsnamnet för de två klubbarna). Men, jag håller med dig om att Old Firms matcher kanske är det hetaste derbyt i världen.
Vad är det som gör "old firm" derbyn oslagbart tycker du? Vet att det är/varit ett av de största. Mer nyfiken på varför du tycker det är så bra! Har du varit/sett många andra derbyn? :)
Nu svarar jag för @gabban, men Old Firm-derbyt har så många fler dimensioner än att bara handla om fotboll, vilket gör det till en oerhört laddad tillställning som är svårt att återskapa på många andra håll i världen.
 

GWD

Panerai
Vad är det som gör "old firm" derbyn oslagbart tycker du? Vet att det är/varit ett av de största. Mer nyfiken på varför du tycker det är så bra! Har du varit/sett många andra derbyn? :)
Religion. Jag har sett en del derbyn. Chelsea-West-Ham, Chelsea-Wimbledon, Bajen-Dif som jag kommer på som snabbast och inte minst träbensfestivalen i div 2 "korpklass" mellan Luleå och Boden. Över 5000 pers på läktarna.
 
Religion. Jag har sett en del derbyn. Chelsea-West-Ham, Chelsea-Wimbledon, Bajen-Dif som jag kommer på som snabbast och inte minst träbensfestivalen i div 2 "korpklass" mellan Luleå och Boden. Över 5000 pers på läktarna.
Mer allmänt hat i dagsläget än religion. Dessutom har ju Rangers varit borta från högsta ligan några år så lite urvattnat i dag.
Tyngsta derbyt på brittiska öarna i dag skulle jag vilja hävda är West Ham - Millwall.
 
  • Like
Reactions: WHU

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Mer allmänt hat i dagsläget än religion. Dessutom har ju Rangers varit borta från högsta ligan några år så lite urvattnat i dag.
Tyngsta derbyt på brittiska öarna i dag skulle jag vilja hävda är West Ham - Millwall.
Men det blir inte så många matcher mellan dessa...och de gäller ju inte så mycket utöver själva matchen...
Celtic-Rangers har, ju förutom de senaste åren som du nämner, mött varandra många gånger, och det har (minus de senaste åren) också handlat om vilket lag som är bäst i landet.
 
  • Like
Reactions: GWD
Topp