• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpes klocka från 1952 sökes..

exxpert

Omega
2-Faktor
Då min käre far fyller en massa år. Det känns som att han har redan allt och jag funderar helt enkelt på att hitta en klocka från år 1952.. Då han ändå är helt ofrälst så spelar det mindre roll om det är något relativt okänt märke. Bara den är i hyggligt skick och fungerar okej till en mindre summa så är jag nöjd!

Har ni något till salu hemma i lådorna?

Tack på förhand..

// Daniel
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kolla efter vintage Atlantic, Örnen, Tärnan, lemania. Osv finns många 50-talare (dress) för mellan 1000-2000 kronor. Kan dock vara svårt att veta om det är exakt rätt år.
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Kolla efter vintage Atlantic, Örnen, Tärnan, lemania. Osv finns många 50-talare (dress) för mellan 1000-2000 kronor. Kan dock vara svårt att veta om det är exakt rätt år.

Sanning..kan gissa att det är lurigt att veta exakt årtal på dessa klockor.. får väl bredda mitt sökande till hela 50talet och ljuga om att det är en 52a för farsgubben :D ;)

// Daniel
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Sanning..kan gissa att det är lurigt att veta exakt årtal på dessa klockor.. får väl bredda mitt sökande till hela 50talet och ljuga om att det är en 52a för farsgubben :D ;)

// Daniel[/quote
]NU kommer man snart att få bassnig av moderatorerna för att man skriver och tipsar i en köp o säljtråd... Förlåt för det!
Men detta kan nog vara av intresse.


L.U. Chopard, stål, 1955, 1000:-
Atlantic Världsmästarur, stål, 50-tal, 800:-

http://www.gamlaklockor.se/armband/catalogframe.html
 
Topp